CALCULATOR TAXA AUTO 2018: Tot ce trebuie sa stii despre TIMBRUL DE MEDIU care se aplica TUTUROR din martie

news20.ro - revista presei online Revista presei online, stiri, sinteze, ziare, reviste


CALCULATOR TAXA AUTO 2018: Tot ce trebuie sa stii despre TIMBRUL DE MEDIU care se aplica TUTUROR din martie


Trimite stirea pe Yahoo Messenger unui prietenComenteaza acest articol
CALCULATOR TAXA AUTO 2018- "Se va plati anual, la fel ca si impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului. Exemplu: masinile cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an. Masinile cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an. Cu cat vor aparea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.), aceste clase vor fi "premiate" cu o taxa mai mica, de 50 de euro/an, si celorlalte clase de poluare le vor creste taxele, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat. Inseamna ca cei care au acum un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita 50 de euro/an vor plati mai mult in momentul in care apar norme noi de poluare, pentru ca acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an. Cei care s-au grabit sa isi cumpere si inmatriculeze masini in acest an in speranta ca vor scapa de taxe, nu au scapat. Majoritatea masinilor inmatriculate in acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 si Euro 1. Vor plati taxe mari", spune Cristian Muntean,presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discutiilor de la Ministerul Mediului privindtaxa auto 2018.
Taxa auto 2018: cum se calculeaza
Formula de calcul a noii taxe auto va fi capacitatea cilindrica, norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2. "Se va plati anual, la fel ca impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului.
Exemplu: masinile cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an. Masinile cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an", a explicat Cristian Muntean, presedintele Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), apropiat discutiilor de la Ministerul Mediului.
Acesta a mai spus ca cu cat vor aparea noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8 etc.). Aceste clase vor avea o taxa mai mica, de 50 de euro/an, in timp ce pentru celelalte clase de poluare vor creste taxele, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat.
Inseamna ca cei care au acum un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita 50 de euro/an vor plati mai mult in momentul in care apar norme noi de poluare. Asta pentru ca acele noi norme de poluare vor beneficia de taxa de 50 de euro/an.
CALCULATOR Taxa auto 2018
Nimeni nu scapa de noua taxa auto in 2018, nici macar cei care s-au grabit sa isi cumpere si inmatriculeze masini in acest an. Cu toate acestea, ministrul mediului o numeste "metoda" si nu taxa. "Nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau.
Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", a declarat Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului.
Masinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate in functie de emisii
Masinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate in functie de emisii, a declarat pe 24 octombrie 2017, ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu. Taxa va fi aplicata de anul viitor.
Ministrul Mediului Gratiela Gavrilescu a declarat in cadrul conferintei Live BusinessECONOMICA.NETorganizata pe 24 octombrie 2017 ca noua forma a timbrului de mediu, pe care a denumit-o "certificat, nu taxa", va fi cunoscuta in trei saptamani (n.r. data declaratiei a fost 24 octombrie 2017), dupa care va fi adusa la cunostinta Comisiei Europene, apoi va intra in dezbatere publica, iar incepand cu anul 2018 va intra in vigoare.
Gratiela Gavrilescu a mentionat ca vor fi trei criterii in functie de care va fi stabilita noua taxa: capacitatea cilindrica a autovehicului, norma de poluare si cantitatea de emisii de dioxid de carbon a masinii. Desi surse apropiate situatiei spun ca noua taxa va viza toate masinile care circula in Romania, si nu doar pe cele inmatriculate la momentul aparitiei taxei, ministrul a refuzat sa confirme acest lucru, spunand doar sa avem rabdare.
'Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina', a spus Gavrilescu.
Ea a mai aratat ca este pusa in pericol calitatea aerului pentru ca de la inceputul anului au intrat in tara foarte multe masini poluante.
'Calitatea aerului este pusa in pericol, tinand cont ca un numar foarte mare de masini au fost introduse in perioada 1 ianuarie - 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016, cu o crestere de 80%. Pe de o parte acordam, prin Administratia Fondului de Mediu, bani pentru a finanta fiecare roman sa poata sa-si cumpere o masina noua, care sa nu polueze si cu care sa circule in siguranta, si pe cealalta parte e un numar mare de masini care au norma de poluare euro 2, euro 4. Noi lucram intr-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 saptamani astfel incat forma finala sa imi fie prezentata. Noi trebuie sa facem o informare si la Comisie, iar apoi sa fie si dezbatuta', a precizat ministrul Mediului.
Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus in cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.
Doua variante pentru noua taxa auto
Seful AFM afirma, in septembrie, ca in grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate doua variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singura data pe toata durata de viata a autovehiculului, fie o data pe an, in functie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.
Sunt verificate emisiile CO2 ale masinilor inmatriculate in 2017
Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de CO2 generate de autovehiculele inmatriculate in anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016, iar Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului va face o evaluare a impactului asupra mediului, a declarat, la inceputul lunii noiembrie, Cornel Brezuica, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM).
'Comisia lucreaza, in primul rand, la evaluarea impactului de mediu, pentru acesta este cel mai important element de la care pornim daca se va taxa sau nu se va taxa sau daca se vor pune masuri administrative de limitare a accesului masinilor. Inca nu cunoastem care vor fi propunerile comisiei de specialitate, dar va pot spune ca la acest moment este in derulare un studiu cu privire la cantitatea de emisii generate de autovehiculele inmatriculate in 2017 fata de total parc auto la data de 31 decembrie 2016. Vrem sa facem impactul de mediu, iar Agentia Nationala pentru Protectia Mediului realizeaza acest inventar al emisiilor. In principiu, s-ar putea sau nu s-ar putea, opinia mea este acest raport va iesi unul destul de periculos din punct de vedere al emisiilor, pentru ca acea cantitate de emisii este destul de mare, uitandu-ne doar la numarul total de autovehicule vechi si poluante care s-au inmatriculat in anul 2017. Practic, 80% din total parc auto are peste 10 ani vechime si impacteaza destul de mult asupra mediului', a mentionat presedintele ...

Cuvinte cheie pentru aceasta stire: Calculator | Tuturor |

Pe aceeasi tema

2007-2011 News20.ro --