Cum sa te feresti de tepele samsarilor si cum poti afla daca o masina second-hand are probleme

news20.ro - revista presei online Revista presei online, stiri, sinteze, ziare, reviste


Cum sa te feresti de tepele samsarilor si cum poti afla daca o masina second-hand are probleme


Trimite stirea pe Yahoo Messenger unui prietenComenteaza acest articol
Anul 2017 este unul record pentru piata auto de masini second hand, inregistrandu-se pana in prezent peste o jumatate de milion de tranzactii, scrie news.ro. In acest context, cumparatorii trebuie sa fie foarte atenti la eventualele "tepe", cazuri in care masina scoasa la vanzare nu este deloc ceea ce pare a fi la prima vedere, avertizeaza raportul.
Citeste siCum poti sa dai kilometrajul masinii inapoi cu ajutorul telefonului VIDEO
Cele mai grave cazuri sunt reprezentate de cele in care vanzatorii scot pe piata o masina care a fost dauna totala, a avertizat fondatorul Inspectorauto.ro, Mihai Cune.
"Din 1.000 de masini verificate online pe platforma InspectorAuto.ro in ultima perioada, circa 14% au avut o valoare de reparatie care indica avarii serioase, iar aproximativ 6% au avut avarii atat de mari incat ar fi trebuit sa fie daune totale. Pentru a evita cumpararea unei epave pe roti recomandam verificarea autoturismului in baza de date a InspectorAuto.ro, ca pas preliminar, apoi o verificare tehnica si de caroserie intr-o unitate service autorizata R.A.R., care face inclusiv test de grosimea stratului de vopsea si verifica integritatea sitemului de siguranta - airbag-uri, centuri, calculator airbag etc.", a spus Mihai Cune, in cadrul comunicatului.
O problema la fel de grava o reprezinta comercializarea unor masini fara airbaguri, care in multe cazuri pleaca tot dintr-o fosta dauna totala, potrivit datelor raportului. Astfel, exista masini care la prima vedere arata impecabil, iar la testul de diagnoza nu apare nicio eroare referitoare la airbaguri pentru ca samsarii au pus o piesa electronica in locul acestora.
"Daca masina prezinta urme suspecte in partea frontala sau se vad urme de interventie pe trager, are elemente revopsite, data de fabricatie a farurilor este mai noua decat masina sau imbinarea elementelor de caroserie nu este simetrica, apelati la un service sa verifice atent caroseria masinii pentru urme de avarii majore si pentru a va arata ca exista airbag in volan si la pasager sau in montantii parbrizului - operatiunea dureaza aproximativ o ora si cu ajutorul unei camere endoscopice se poate afla totul", se arata in raport.
Totodata, mesajul "accept orice test" intr-un anunt este menit sa ii descurajeze pe cumparatori sa nu mai verifice masina, potrivit raportului.
"Este o falsa transparenta, in ideea ca daca vanzatorul accepta un test intr-un service inseamna ca masina este conform descrierii din anunt si nu are nimic de ascuns. Este foarte important ca masina sa fie verificata inainte de a da banii pe ea. Sunteti pe cale sa cheltuiti o suma mare de bani si ar fi bine sa stiti pe ce ii dati", se arata in comunicat.
O alta probleme o reprezinta anularea filtrulului de particule la automobile diesel fabricate dupa anul 2005. Filtrul de particule, dupa aproximativ 250.000 de kilometri, ar trebui schimbat sau curatat daca se mai poate, potrivit Inspectorauto.ro. De regula, masinile diesel care vin din Germania cu foarte multi kilometri sunt pe finalul vietii filtrului de particule, kilometri sunt dati inapoi si cumparatorul se trezeste cu o foarte mare problema la cateva luni dupa ce a cumparat masina, avertizeaza raportul.
"In multe situatii, samsarii chiar vor anula filtrul de particule pentru ca masina sa mearga fara probleme si sa nu intre in modul ...

Cuvinte cheie pentru aceasta stire: Second-hand | Samsarilor |

Pe aceeasi tema

2007-2011 News20.ro --