Cum se construieste o prezenta social media in 2018?

news20.ro - revista presei online Revista presei online, stiri, sinteze, ziare, reviste


Cum se construieste o prezenta social media in 2018?


Trimite stirea pe Yahoo Messenger unui prietenComenteaza acest articol
Probabil ca intrebarea este considerata retorica, dar articolul de astazi vorbeste atat despre prezenta social media in 2018, cat si despre directia celor mai mare platforme din Romania la ora actuala. Toate acestea, pentru a putea construi o strategie eficienta.

Cu totii stim de platformele de social media, iar majoritatea dintre noi avem deja o prezenta social media formata, chiar si pentru afacerile noastre. Chit ca vorbim despre o simpla pagina de Facebook sau despre o intreaga campanie de marketing bazata pe platformele de social media, este important sa oferim clientilor si potentialilor nostri clienti ceea ce isi doresc.

Indiferent ca vorbim despre o campanie de social media realizata de tine sau de o firma specializata, indiferent ca vorbim de o pagina cu 200 de like-uri/followers sau de o pagina cu 200.000 de like-uri/followers, principiile vor ramane intotdeauna aceleasi.

Desigur, internetul este plin de informatii de ghiduri pentru incepatori, scrise de incepatori sau profesionisti, care analizeaza fiecare colt al fiecarei platforme de social media.

Informatii si ghiduri care necesita timp si foarte mult studiu individual. Iar acest articol nu are rolul de a oferi “5 pasi pentru o prezenta social media buna” si nici nu vine cu pretentia de a fi cel mai bun articol din lume, pe aceasta tema.

Acest articol vine cu intentia de a prezenta conceptele de baza, dar fundamentale, fara de care nu se poate construi o prezenta social media solida, care sa reziste in timp.

1. Cunoaste-ti audienta si stabileste platformele de social media unde vei fi activ(a) 

Inainte de a incepe campania de marketing, inainte de a gandi postarile de social media, este esential sa cunosti cine sunt cititorii tai, ce profil indeplinesc si ce platforme de social media vei intalni. Daca nu te adresezi copiilor de 14 ani care sunt prezenti pe absolut toate platformele de social media, atunci va trebui sa stii care sunt cele mai importante platforme pentru utilizatorii tai.

Cum aflu acest lucru? Tipologia utilizatorilor care acceseaza site-ul tau se studiaza din Google Analytics, unde vei gasi cele mai importante informatii (cum ar fi varsta, sexul, locatia, media de venituri etc.). O analiza de website si popularitate este esentiala inainte de a porni la drum, pentru ca reprezinta efectiv harta campaniei tale de social media. Doar avand aceste informatii la dispozitie, poti stabili ce platforme de social media sa folosesti.

2. Frecventa si orarul postarilor

Dupa ce am trecut de primul punct si am stabilit care este profilul utilizatorului, respectiv ce platforme de social media foloseste, putem trece la orarul efectiv al postarilor. Un concept universal valabil este ca succesul sau insuccesul in acest domeniu este influentat in mod direct de catre frecventa postarilor, postari facute in mod consecvent. Consecventa detine cheia succesului, iar cu o postare nu se face primavara.

3. Calitatea si tematica postarilor.

Iarasi revenim la punctul 1, pentru ca foarte multi fac greseala de a crea postari generaliste, menite sa se adreseze cat mai mult persoane. Da, poate fi o strategie care sa aduca utilizatori noi, dar platformele de social media trebuie sa aiba grija si interes fata de nevoile si dorintele utilizatorilor existenti.

Practic, prin prezenta social media se realizeaza o comunicare activa cu utilizatorii, oferindu-le calitate si transformandu-i in clienti fideli, pe termen lung.

Pentru ca, dupa cum am precizat in cadrul punctului 2, cu o postare nu se face primavara, iar campaniile de acest fel trebuiesc gandite avand in minte rezultatele pe termen mediu sau lung.

Daca urmaresti aceste 3 concepte de baza, fundamentale, si vei avea postari constante, in mod consecvent, care sa se adreseze publicului tinta, este imposibil sa nu ai succes in aceasta lume vasta a social media.

Pentru ca oricum nu ai nevoie de intreg tortul, ai nevoie doar de acea felie care inglobeaza tipologia clientilor tai. Cu alte cuvinte, clientii cu care sunteti pe aceeasi felie.

© 2007-2011 News20.ro --