De ce vrea sa faca Michelin anvelope din lemn

news20.ro - revista presei online Revista presei online, stiri, sinteze, ziare, reviste


De ce vrea sa faca Michelin anvelope din lemn


Trimite stirea pe Yahoo Messenger unui prietenComenteaza acest articol
Viitorul anvelopelor este despre sustenabilitate, iar asta inseamna trecerea de la folosirea petrolului in producția de cauciucuri. Fabricantul francez de anvelope Michelin are planuri marețe in acest sens: compania dorește sa inceapa sa foloseasca lemnul in loc de petrol in procesul de fabricare a anvelopelor pana la sfarșitul deceniului.

"Nu este un vis. Ar trebui sa avem prima mașina industriala in 2020. Și apoi industria va continua", a declarat Cyrille Roget, directorul global al comunicarii științifice și inovarii de la Michelin, pentru Motoring.

ANVELOPE VARĂ

De ce lemn? In prezent, Michelin spune ca aproximativ 80% din materialul folosit in anvelopele standard ale unei mașini provine din petrol. Folosirea deșeurilor de lemn ar putea fi mult mai sustenabila, de fapt ar putea sa le permita oamenilor din intreaga lume sa foloseasca surse locale pentru materialele anvelopelor lor, in loc sa se bazeze pe producatorii de petrol. Este mult mai ușor sa crești un copac decat sa sapi dupa zacaminte de petrol. Cauciucul ar fi in continuare o componenta vitala a cauciucurilor, dar Michelin vrea sa fie și mai sustenabila.

Noul plan ar inlocui petrolul cu elastomerii gasiți in așchii de lemn. "Avem un proiect care folosește așchii de lemn. Vom folosi deșeurile din industria lemnului pentru a crea elastomeri care sunt folosiți in anvelope", a spus Roget. "Credem ca este o soluție buna pentru viitor", a precizat el.
Asta nu inseamna ca anvelopele vor avea un finisaj frumos din lemn. Inseamna doar ca anumite parți ale anvelopei vor proveni dintr-o sursa diferita, ceea ce poate le va face mai ieftine fara a sacrifica calitatea.

ANVELOPE VARĂ
Aceasta ar aduce de asemenea Michelin un pas mai aproape de obiectivul sau de a realiza in masa anvelope tiparite 3D, pe care compania spera sa il atinga in urmatorii 10-15 ani. "Am inființat o asociație in comun cu o companie numita AddUp care este lider in imprimarea 3D pentru piesele metalice.

A facut deja mai mult de un milion de piese, deci nu este prototip", a spus Roget. "Lucram impreuna cu aceasta pentru a dezvolta imprimarea 3D din cauciuc sau imprimare polimerica. Suntem mai mult in fazele timpurii ale acestei tehnologii. Dar ea trebuie sa fie industrializata și pregatita pentru viitor ", a continuat reprezentantul companiei.

ANVELOPE VARĂ
Probabil nu veți observa cand anvelopele pe baza de lemn vor deveni in scurt timp un produs viabil. Acestea vor oferi aceleași performanțe, fiind in același timp mai bune pentru mediul inconjurator - ceea ce pare a fi o situație avantajoasa pentru toata lumea.

Cuvinte cheie pentru aceasta stire: Michelin | Auto | Anvelope | Vara | Addup |
2007-2011 News20.ro --