LIMITAREA VITEZEI, criticata de soferi si de producatorii auto

Sistemul inteligent care ar urma sa fie montat pe toate masinile care circula in Europa, va utiliza camere video care sa recunoasca semnele de circulatie sau date legate de GPS. Astfel va putea limita automat viteza masinii si sa o adapteze limitei legale in vigoare, potrivit propunerii oficialilor europeni, citati de Euractiv. Sistemul nu va pune insa frana brusca, dar va limita puterea motorului, impiedicand vehiculul sa accelereze peste limita.
Masinile complet autonome pot fi la cativa ani distanta, insa noua lege a Uniunii Europene, dezbatuta de parlamentari, ar urma sa impuna anumite caracteristici semi autonome in masinile noi. Industria auto este insa ingrijorata de reactia soferilor europeni.
In 1970, tehnologia cutiilor de viteza automate a inceput sa se raspandeasca la scara larga in Statele Unite, dar europenii au privit cu reticenta renuntarea la controlul absolut asupra masinii. 40 de ani mai tarziu, in Statele Unite, 96% dintre masini au cutie de viteza automata, in timp ce in Uniunea Europeana sunt doar 20% de astfel de vehicule.
Acum cand vehiculele in sine devin automate, o mare intrebare este daca soferii europeni vor accepta acest lucru. Daca nu au dorit sa renunte la controlul schimbarii vitezelor, este foarte putin probabil sa accepte sa renunte la controlul asupra franarii sau accelerarii.
Intocmai aceasta problema de acceptare a determinat o dezbatere aprinsa la Bruxelles in ceea ce priveste siguranta rutiera si conducerea automatizata. Unii spun insa ca tehnologia nu este pregatita pentru desfasurarea in masa si mai ales pentru a deveni obligatorie. Reprezentantii industriei auto sunt de parere ca sistemul ar trebui sa fie optional, astfel incat sa nu ii incurce mai mult pe soferi decat sa ii ajute.
Totusi, sistemul propus de Comisia Europeana care ii va impiedica pe soferi sa accelereze mai mult decat permite legea este deja montat pe un numar mic de masini. Noul Ford Focus, de exemplu, vine echipat cu aceasta tehnologie, care ar urma sa devina obligatorie potrivit oficialilor europeni, pentru ca ar reduce accidentele cu pana la 30%.
Producatorii de automobile spun insa ca propunerea Comisiei nu le acorda suficient timp pentru implementarea sistemului. In prezent, proiectul se afla in dezbatere in fata Parlamentului European si a statelor membre, si ar urma sa intre in vigoare in …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *