Mystery Shopping cercetarea care testeaza performantele angajatilor

news20.ro - revista presei online Revista presei online, stiri, sinteze, ziare, reviste


Mystery Shopping cercetarea care testeaza performantele angajatilor


Trimite stirea pe Yahoo Messenger unui prietenComenteaza acest articol
Serviciile de cercetare de tip Mystery Shopping nu sunt atat de cunoscute, insa termenul de client misterios este mult mai comun. Aceste servicii au ca principal scop testarea angajatilor ai unei companii prin diverse teste si scenarii stabilite initial.

Acest tip de cercetare este unul foarte important, mai ales pentru companiile care lucreaza direct cu clientii, iar personalul trebuie sa fie unul exemplar, care sa le poate oferi clientilor toate informatiile de care au nevoie sau sa le solutioneze problemele in cel mai bun mod posibil.

La finalul unei astfel de cercetari, firma care efectueaza cercetarea de tip Mystery Shopping ofera un raport detaliat companiei contractante legat de fiecare angajat abordat individual si modul in care acesta a reactionat in timpul testarii.

Pe langa raportarea individuala, compania de Mystery Shopping ofera si detalii generale, legate despre cele mai frecvente probleme intalnite, dar si despre punctele forte ale angajatilor. Scopul cercetarii nu este acela de a da oamenii afara de la job, ci acela de a-l perfectiona in ceea ce face sau de a-l transfera intr-un departament in care functioneaza mult mai bine si se identifica.

Cum se comporta un client misterios



Un client misterios este greu de identificat, el se prezinta in anumite locatii prestabilite in diferite perioade ale zilei, timp in care interactioneaza cu angajatii si ii spune pe acestia la anumite teste sau scenarii.

Ulterior interactiuni cu angajatii companiei contractante, mystery shopper-ul efectueaza un raport, in care sunt notate toate aspectele de interes.
Acest tip de client misterios este unul clasic, insa exista clienti misteriosi care nu au o interactiune fata in fata cu un interlocutor, ei pot discuta atat prin email, folosind cercetare de tip Mystery Mails sau pot discuta telefonic, folosind cercetarea Mystery Calls.

Aceste doua tipuri de cercetare, Mystery Mails si Mystery Calls este utilizata in cazul companiilor in care angajatii au activitati de birou sau in cazul companiilor de call center.

Sursa: NewChallenge
2007-2011 News20.ro --