Remedii naturale pentru anxietate. Cum te ajuta Ashwagandha?

news20.ro - revista presei online Revista presei online, stiri, sinteze, ziare, reviste


Remedii naturale pentru anxietate. Cum te ajuta Ashwagandha?


Trimite stirea pe Yahoo Messenger unui prietenComenteaza acest articol
Traim intr-o societate moderna, intr-un ritm extrem de rapid, asa ca nu este de mirare ca anxietatea este cea mai intalnita boala mintala a secolului.
Solutia rezolvarii starii de anxietate nu este deloc simpla. In mod clar sunt mai multi factori care contribuie la anxietate. Insa, am putea gasi, oare, o parte a raspunsului intr-un antidot stravechi, Ashwagandha?

Ce este Ashwagandha?
Cuvantul "Ashwagandha" provine din sanskrita, este o combinatie intre "ashva" care inseamna cal si "gandha" care inseamna miros. Se spune ca radacina plantei chiar miroase asemeni calului asa ca Ashwagandha mai este cunoscuta si sub numele de "puterea armasarului".
Uneori, Ashwagandha mai poarta numele si de "ginseng indian", care insa nu trebuie confundat cu "ginsengul chinezesc".
Ashwagandha (Withania somnifera) este folosita de mii de ani in medicina Ayurveda. In mod traditional, a fost utilizata pentru tratatea anxietatii, a nivelului scazut de energie sau chiar pentru combatarea imbatranirii. Uneori, a fost utilizata pentru reducerea inflamatiei si pentru a ajuta organismul sa lupte impotriva infectiilor. Ashwagandha este de folos chiar si in cazul persoanelor sanatoase intrucat este un tonic pentru intregul corp, caruia ii imbunatateste starea generala de sanatate, forta si starea de bine.
Radacina din Ashwagandha este folosita in scopuri medicale. Ashwagandha este o planta puternica putand prospera atat la temperaturi ridicate, cat si la cele scazute, fiind capabila sa creasca la altitudine de 1.500 m deasupra nivelului marii.

Cum poate fi de ajutor Ashwagandha in cazul anxietatii?
Ashwagandha face parte din familia plantelor adaptogene, care ajuta organismul sa-si reechilibreze sistemele fiziologice (ca de exemplu sistemul nervos si glandele suprarenale) astfel incat sa raspunda mai bine la stres ori alte agresiunea altor substante externe.
Mai exact, Ashwagandha poate ajuta la echilibrarea hormonilor care contribuie la anxietate. Pe de o parte, ii poate oferi corpului un plus de energie atunci cand este epuizat, lipsit de vlaga. In acelasi timp, poate bloca hormonii stimulatori cand organismul se simte stresat sau coplesit. Totodata, Ashwagandha poate detensiona sistemul nervos central prin inducerea unui somn relaxant.
Aceste proprietati sunt de folos in momentele stresante si, in cazul anxietatii, cand organismul surescitat si supus unor procese stresante extreme, in combinatie cu oboseala si epuizarea glandelor suprarenale.
Efectele Ashwagandha de influentare a hormonilor sunt facilitate de substantele fitochimice care sunt eliberate in organism. Printre cele mai studiate substante fitochimice se numara lactonele si alcaloidele, care intra in categoria withanolide. Oamenii de stiinta cred ca withanolidele actioneaza ca precursori ai hormonilor care regleaza raspunsurile organismului la stres si relaxare.
Care sunt dovezile clinice pentru Ashwagandha?
Multe studii clinice sprijina ceea ce predecesorii nostri stiau deja: Ashwagandha ajuta organismul sa gestioneze stresul cotidian.
In 2012, un studiu la care au participat 64 de voluntari diagnosticati cu anxietate au fost impartiti in grupuri, unii primind Ashwagandha, iar altii placebo. Pana la finalul testului cei care au primit Ashwagandha au aratat o scadere semnificativa a anxietatii si o reducere cu 28% a nivelului cotizolului seric (hormonul stresului).
Totodata, subiectii au aratat imbunatatiri legate de depresie, insomnie, disfunctii sociale si productivitate.
Cifrele sunt importante din ...

Cuvinte cheie pentru aceasta stire: Ashwagandha | Remedii |
2007-2011 News20.ro --