Romanii au inceput sa comande online mai des. Piata de eCommerce va atinge valoarea de 2.3- 2.4 MILIARDE euro

news20.ro - revista presei online Revista presei online, stiri, sinteze, ziare, reviste


Romanii au inceput sa comande online mai des. Piata de eCommerce va atinge valoarea de 2.3- 2.4 MILIARDE euro


Trimite stirea pe Yahoo Messenger unui prietenComenteaza acest articol
75% din tranzactiile online europene sunt realizate in tarile din Europa Centrala si de Vest, primele pozitii fiind ocupate de Marea Britanie, Franta, Germania, Spania si Italia.
Acelasi trend ascend se resimte si in dinamica pietei locale. Potrivit datelor GPeC (www.gpec.ro), valoarea cumparaturilor realizate de romani in mediul online in 2017 va fi cu aproximativ 30% mai mare fata de 2016.
"In Romania, estimam ca in anul 2017 piata de eCommerce va atinge valoarea de 2.3-2.4 miliarde euro, fata de 1.8 miliarde in 2016. Cu toate acestea, suntem inca cu mult sub tari precum Marea Britanie, Germania sau Franta, unde valoarea produselor achizitionate online va depasi in 2017 suma de 157, 79 si respectiv 62 miliarde euro. La fel, tari precum Polonia sau Cehia sunt peste piata de eCommerce locala, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3.9 miliarde euro", mentioneaza Andrei Radu, fondator si CEO GPeC.
CITESTE SI: Black Friday 2017. Peste 70% dintre romanii din mediul urban au in plan sa faca achizitii de Black Friday
Piata de eCommerce din Romania
In tarile din Europa de Est, inclusiv Romania, valoarea medie a cosului de cumparaturi se situeaza la aproximativ 50 euro.
"Pentru anul in curs, observam ca valoarea medie a cosului de cumparaturi a scazut foarte usor. Nu este insa rau, asta pentru ca frecventa cumparaturilor online a crescut. Romanii au inceput sa comande online mai des, ori de cate ori au nevoie de un produs nou, ceea ce ne face sa credem ca piata locala este intr-o etapa de dezvoltare si de continua maturizare", continua Andrei Radu, fondator si CEO GPeC.
Categoriile preferate de cumparatorii online romani sunt Electronice si Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole si accesorii pentru copii.
Plata online sau ramburs?
Anul 2017 nu a adus schimbari majore in ceea ce priveste metoda de plata preferata de romani, acestia optand in continuare in procent covarsitor pentru plata ramburs. Cu toate ca numarul platilor prin cardul bancar creste, media industriei ramane, insa, la acelasi nivel.
"In continuare, media pietei este ca aproximativ 90% din plati sa se faca numerar, odata cu primirea coletului, restul fiind tranzactii electronice, plati prin sms sau prin transfer bancar. Bineinteles, cifrele pot varia de la un comerciant la altul sau in functie de industrie, insa este clar ca inca plata online nu este inca o metoda la care romanii sa apeleze neconditionat. Cu toate acestea, datele inregistrate in Romania nu ne situeaza neaparat la coada clasamentului european. Fiecare piata are specificul si preferintele ei. Daca ne uitam la Polonia, metoda de plata preferata este pay by link, adica un sistem de online banking clasic mai simplicat", a declarat Andrei Radu, GPeC.
Mobile versus Desktop
In Romania, in medie traficul inregistrat de pe platformele mobile a depasit numarul de vizite de pe desktop. De asemenea, tendinta in cazul magazinelor importante din Romania este ca, intr-un orizont de 3-4 ani, peste 80% dintre vizitatori sa foloseasca telefoanele mobile sau tabletele atunci cand fac cumparaturi online. Preferinta pentru vizitele de pe mobil se vede peste tot in lume, insa comparativ cu alte piete din regiune, Romania are anumite caracteristici ce incurajeaza tot mai mult acest proces precum rapiditatea internetului, alaturi de apetitul romanilor pentru cele mai noi tehnologii.
CITESTE Si: Black Friday 2017: Peste 50% dintre romani vor cheltui intre 200 si 1.000 lei
Cehia, una dintre cele mai mature piete de comert electronic din Europa
Potrivit informatiilor oferite de†Simona Kijonkov√°†(fondator Packeta Group Cehia) in cadrul GPeC, Cehia are una dintre cele mai mature piete de comert electronic din Europa, rivalizand chiar cu tari mai mari si cu o putere de cumparare pe masura.
In prezent, valoarea cumparaturilor din mediul online atinge pragul de 3.9 miliarde de euro, reprezentand 9% din total pietei de e-tail cehe. 96% dintre utilizatorii de internet cehi au realizat cumparaturi online cel putin o data, 65% cumpara o data la 3 luni, iar 27% dintre acestia achizitioneaza produse din mediul online lunar.
Desi vorbim de o populatie cu pana la de 6 si de 8 ori mai mica, in Cehia sunt 36.200 de magazine online, fata de 40.000 in Marea Britanie si 30.000 in Germania.
In medie, valoarea cosului de cumparaturi este de 56 de euro, cele mai importante magazine cehe fiind Alensa, Mall.cz, CZC.cz, Notino si Alza.cz. Intr-un an, un ceh cheltuie in medie 303 euro pe cumparaturile online.
Categoriile preferate de cumparatorii cehi sunt electronicele si electronicasnice, IT&C, Home & Deco, urmate de carti, CD-uri si DVD-uri. Populare sunt si site-urile de fashion online, venind puternic din urma si magazinele ce vand echipamente sportive, produse farmaceutice si pentru copii.
Categoriile ce inregistreaza cea mai rapida crestere sunt Produsele alimentare (63%), Fashion (33%), Pharma (25%) si Home & Deco (23%).
Plata ramburs este metoda de plata preferata si de cumparatorii cehi, de la inceputul anului atingand o medie de aproximativ 57%. Transferul bancar este preferat de 32% dintre cehi si 26% dintre acestia opteaza pentru plata in numerar la punctele de ridicare a coletelor. Plata cu cardul bancar este folosita doar de 7% dintre cumparatorii cehi.
Fata de romani, 86,5% dintre cehi prefera in continuare cumparaturile realizate de pe desktop.
Telefoanele mobile sunt preferate de 8% dintre cumparatorii online, iar tabletele de 5,5% dintre acestia.
Cele mai importante lectii din segmentul de eCommerce, atat din piata locala cat si din cea regionala, sunt prezentate in cadrul GPeC SUMMIT, cel mai mare eveniment de comert electronic, care se defasoara pe 14-15 noiembrie 2017, in Bucuresti. Invitatii GPeC ating subiecte din domenii precum digital marketing, optimizarea ratei de conversie si content marketing.
Printre cei mai importanti speakeri internationali se numara: Neil Patel (Co-Fondator Crazy Egg)- unul din cei mai buni specialistiin Marketing Online din lume, Oil Gardner (Co-Fondator Unbounce) - expert in optimizarea ratei de conversie si a†landing page-urilor din cadrul unui magazin online, precum si Amy Harrison (Fondator Write With Influence), ce conduce una dintre cele mai apreciate resurse online de Content Marketing din intreaga lume. Printre alti invitati importanti se numara Cyrus Shepard, fondatorul Fazilion Media, o companie de content marketing focusatape SEO, publishing si marketing afiliat, Sam Mallikarjunan, Executive Strategist la†HubSpot†si fost Head of Growth la HubSpot Labs, si Jorij Abraham, Managing Director†ECommerce ...

Cuvinte cheie pentru aceasta stire: Romanii | Piata |

Pe aceeasi tema

© 2007-2011 News20.ro --