​Black Friday 2019 – eMAG, Altex, EvoMAG, Flanco. Ce oferte și reduceri promit cele mai mari magazine – IT

În câteva magazine Black Friday a început la final de octombrie sau la 1 noiembrie, altele au deschis ”Vinerea Neagră” miercuri, pe 13, iar câteva magazine țin evenimentuil exact vineri și doar 24 de ore. Unele magazine fizice se vor deschide vineri la 7 dimineața și tot în jurul acelei ore oamenii vor butona frenetic telefoanele și laptop-urile pentru a prinde ceva interesant pe eMAG. Mai jos puteți vedea ce promit câteva magazine mari, iar vineri veți putea citi LIVE TEXT despre principalele evenimente din Vinerea Neagră.

Black Friday 2019: eMAG

eMAG promite că va avea în ofertă 3,5 milioane de produse, cu reducei medii de 34-35%. Compania are în ofertă și un Ferrari de 263.000 de euro, însă produsele de volum vor fi smartphone-urile (120.000 de bucăți) și televizoarele (70.000). eMAG promite că 99% dintre produse vor ajunge la clienți până la 28 noiembrie. De data asta compania va vinde și vouchere de cafea la Starbucks. eMAG vinde cel mai mult de Black Friday dintre companiile românești, dar produsele cele mai interesante se epuizează în 2-3 minute. Anul acesta un produs interesant este un smartphone la 200 de lei, redus de la 550 lei (1.000 de bucăți).

Când a început Black Friday la eMAG în ultimii șase ani
2013: 6.55
2014: 6.50
2015: 8.15
2016: 6.55
2017: 6.51
2018: 6.56 – 6.58

Black Friday 2019: Altex și Media Galaxy

Black Friday a început în aceste magazine pe 1 octombrie și ține până pe 4 decembrie. Compania spune că lucrează la eveniment de câteva luni și că a investit și pentru optimizarea site-ului. Companiile includ în premieră și categorii noi precum cosmetice, anvelope și piese auto, bricolaj și produse pentru copii. De bază rămân televizoarele, laptop-urile, smartphone-urile, frigiderele și cuptoarele cu microunde. Cele două companii au peste 100 de magazine în țară. Vineri magazinele se vor deschide la ora 7.00.

Black Friday 2019: Flanco

Flanco este în a doua parte a evenimentului deja, fiindcă l-a pornit pe 25 octombrie și îi va pune punct pe 23 noiembrie. Compania a promis 750.000 de produse la reducere, maximul anunțat fiind de 80%. Vor fi disponibile 100.000 de televizoare, 65.000 de telefoane și 300.000 de electrocasnice mari și mici. Flanco promite televizoare, aspiratoare roboti și automate de cafea cu reduceri de până la 50%. Compania are 155 de magazine.Și Flanco va deschide la 7.00.

Black Friday 2019: EvoMAG

EvoMAG, unul dintre cele mai mari magazine online din țară, ține anul acesta Black Friday între 1 și 17 noiembrie și a promis reduceri la 70.000 de produse (6.000 de repere). Pentru prima oară compania introduce în campaniile de reduceri și trotinetele electrice, fiind vorba de 1.000 de bucăți din 50 de modele. Pe 8 noiembrie a demarat a doua rundă de reduceri, cele mai vândute produse au fost laptopurile, telefoanele mobile, televizoarele și electrocasnicele. Peste 60% din traficul înregistrat pe site este generat de dispozitivele mobile. A treia rundă de reduceri este de vineri până duminică.

Black Friday 2019: PC Garage

Compania specializată pe gaming va ține Black Friday pe 15 noiembrie și estimează vânzări de 45 milioane lei. În ofertă vor fi 5.000 de laptop-uri, 3.000 de televizoare LED, 5.000 de telefoane mobile şi smartwatch-uri și 40.000 componente (procesoare, ssd-uri, plăci video, memorii, carcase). Compania și-a fixat ținta de a expedia 90% dintre comenzi în cinci zile.

Black Friday: Fashion Days

A demarat evenimentul miercuri dimineața și promite 1,5 milioane de produse în valoare de 175 milioane lei (încălțăminte, îmbrăcăminte și accesorii). Fashion Days promite geci cu reducere de până la 75%, ghete cu până la 69% și rucsacuri cu maxim 62% reducere. Black Friday ține trei zile, adică până vineri. Compania estimează că 70% dintre comenzi vor fi plasate prin aplicație și promite că va preda curierilor aproape 40% dintre colete până vineri dimineața,

Black Friday 2019 elefant.ro

Magazinul online cunoscut mai ales pentru cărți a organizat anul acesta și o campanie de Singles Day, inspirată de evenimentul chinez al cumpărăturilor. Cea mai mare comandă a fost de 11.000 lei, conține doar parfumuri și a fost plasată în Băile Herculane. Pe 12 noiembrie site-ul a pornit campania de Black Friday în care promite 700.000 de produse. Estimarea companiei este că se vor vinde în cele două evenimente jumătate de milion de cărți, 100.000 de parfumuri și alte câteva zeci de mii de produse de diverse tipuri.

Black Friday 2019: F64 Studio

Magazinul specializat pe articole foto începe Black Friday în noaptea de joi spre vineri și încheie duminică seara. În anii trecuți cele mai scumpe produse foto vândute au fost obiective de peste 10.000 lei, anul acesta compania promite reduceri de până la 50% la aparate foto, de maxim 40% la smartphone-uri, de cel mult 33% la obiective foto și de până la 32% la monitoare de editare foto-video.

Black Friday 2019: Libris.ro

Magazinul de carte organizează Black Friday pe tot parcursul zilei de vineri. Compania spune că așteaptă vânzări cu 25-30% mai mari decât anul trecut, dat fiind că și stocurile sunt mai mari. Libris promite că va expedia comenzile în maxim trei zile.

Black Friday – Specificul local și câteva sfaturi

În țările de tradiție Black Friday ține o singura zi, la final de noiembrie, însă în România, ”Vinerea Neagră” a comerțului a venit în mai multe valuri și anul acesta, începînd cu a treia decadă din octombrie. Unele companii au ținut anii trecuți un Black Friday în primăvară, dar și unul în august.

Ultimul trimestru este în mod tradițional cel mai bun pentru retailerii electro-IT, contând atât luna decembrie, cu ale sale cadouri, cât și Black Friday de la care multe companii așteaptă vânzări cât două sau trei luni medii. Practic, vânzările electro-IT sunt în ultimul trimestru aproape duble decat în alte trimestre. Însă conceptul de Black Friday nu mai este folosit doar pentru elecronice și electrocasnice, ci în aproape toate domeniile, de la asigurări până la saloane de înfrumusețare și de la topografie și vânzări de piatră pentru construcții, până la alimente.

Cât de mult contează componenta emoțională în faptul ca oamenii cumpara? Cu siguranță foarte mult, mai ales când lângă un produs se găsește și steluța sau “eticheta” care arată o reducere mare. Unii își cumpără produse pe care le urmăresc de săptămâni bune și ”vânează” prețul cel mai mic, iar alții cumpără sub impulsul momentului și își iau lucruri de care nu au nevoie.

Cert este că pentru un Black Friday eficient este nevoie de pregătire din timp, atât pentru magazine, cât și pentru clienți. Magazinele încep chiar și cu 8-10 luni înainte negocierile cu furnizorii pentru alegerea produselor care vor intra și mai ales pentru reduceri.

Clienții trebuie să se pregătească din timp și, cam cu două-trei luni înainte, să-și facă o listă clară cu ce produse vor (marca si model) si să noteze prețurile și evident variațiile lor. Astfel, cu o mică pregătire ajungeți să vă cumpărați exact ce vă doriți și mai ales nu picați în capcana reducerilor false (existând cu siguranta cazuri în care produsul este scumpit cu ceva timp înainte de Black Friday.

Deși este obositor, dacă vă doriți cu adevărat un anumit produs merită să intrați des să vedeți evoluțiile prețurilor sale în octombrie și noiembrie pe mai multe site-uri și să le notați. Când vine Black Friday veți putea fi pregătiti și de ajutor sunt și comparatoarele de prețuri.

Cât de mari sunt reducerile? Unele magazine promit și peste 90%, însă la așa procent aproape sigur este vorba de produse din game mai vechi care “zac” de ceva timp pe stoc. E de așteptat ca în medie reducerile să fie de 25-40%, iar la produse foarte foarte căutate – precum cele mai noi smartphone-uri – să fie de 5-10%.

Black Friday 2019: câteva sfaturi de la ANPC

Protecția Consumatorilor recomandă cumpărătorilor să aplice următoarele sfaturi în shopping-ul de Black Friday:

  • Întocmiți o lista cu produsele pe care doriți să le achiziționezi și cu prețurile actuale ale acestora. Acest lucru va va ajută să evitați falsele reduceri de prețuri, de exemplu atunci când comercianțîi măresc prețul și aplică procentul de reducere la prețul astfel majorat;
  • Citiți, cu atenție, caracteristicile produsului;
  • Verificați dacă produsul corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.;
  • Verificați stocul existent (pentru comerțul on-line); Verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA), dacă prețul include și costul de livrare etc
  • În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *