Peste 8 milioane de români au probleme cu datoriile. Cum să fii un debitor responsabil?


Conturându-și o educație financiară solidă, românii pot învăța cum să fie debitori responsabili, mai ales în contextual pandemiei globale. Este esențial ca toți consumatorii să se informeze riguros, înainte de a accesa produsele puse la dispoziție de instituțiile bancare, dar și de instituțiile financiare nebancare (IFN-uri), pentru a evita pe viitor situații neplăcute. Citind acest articol, ei pot descoperi câteva sfaturi practice, de care pot ține cont, astfel încât să își ramburseze împrumuturile în mod eficient.

Care sunt principalii factorii ce conduc la imposibilitatea de plată?

În general, există câteva motive importante pentru care românii ajung în situația de a nu-și mai putea plăti ratele la bănci sau la IFN-uri. De exemplu, consumatorii nu aleg înțelept creditele de care au nevoie și nu studiază suficient de bine detaliile despre taxe, comisioane și dobânzi. Abia în timpul perioadei de rambursare încep să înțeleagă cât de greu le este să aibă un trai decent în paralel cu achitarea ratelor consistente. Mai mult, atunci când consumatorii nu rambursează banii la timp, ajung să se împovăreze financiar peste măsură, până în punctul în care nu mai pot ține pasul cu toate datoriile. Printre factorii care trebuie menționați aici se numără și faptul că nu puțini sunt românii care solicită credite mai mari decât ar fi necesar, cu un grad de îndatorare ridicat, așa că ulterior le este dificil să le returneze.

Ce se întâmplă atunci când consumatorii nu-și achită ratele la timp?

Din punct de vedere legal, consecințele neplății ratelor la timp sunt destul de dure. De cele mai multe ori, oamenii ajung pe mâna recuperatorilor de creanțe, li se poate pune poprire pe conturi sau se poate ajunge în situația în care bunurile lor să fie scoase la vânzare de către bănci sau IFN-uri. Este esențial ca toți consumatorii să fie conștienți de aceste efecte negative și să încerce, pe cât de mult posibil să nu acceseze imprumuturi nebancare ori de altă natură, despre care știu că nu le vor putea rambursa la timp.

Cum pot avea românii un comportament de creditare responsabilă?

Punându-și bine în balanță nevoile, dar și veniturile pe care le încasează în mod constant, oamenii dau dovadă de responsabilitate în privința creditelor. Mai mult, ei trebuie să încerce, pe cât de mult posibil să ramburseze banii anticipat, pentru a diminua din costurile împrumuturilor. Cum se întâmplă acest lucru? Plătind anticipat din credite, consumatorilor li se recalculează dobânzile numai până în ziua în care rambursează o anumită sumă de bani. În loc să plătească dobândă pentru 30 de zile, de exemplu, ei pot plăti dobândă numai pentru 10 zile, dacă își sting datoria în ziua a 10-a.

Campanii de informare și responsabilizare financiară

Din dorința de a veni în sprijinul românilor cu informații utile, reprezentanții instituțiilor bancare, dar și cei ai IFN-urilor desfășoară în mod constant campanii de informare în privința modului în care trebuie gestionate produsele pe care le au. Românii trebuie să fie atenți la aceste mesaje, întrucât astfel pot afla cum să-și gestioneze toate tipurile de cheltuieli in perioada Covid 19, dar și cum să acționeze după ce obțin împrumuturile.

Consumatorii care vor să nu se confrunte cu probleme din cauza datoriilor la bănci sau la IFN-uri trebuie să își gestioneze foarte bine finanțele în fiecare lună. Mai mult, cu ajutorul rambursării anticipate, românii pot diminua considerabil din costurile aferente creditelor: recomandat este să încerce să le stingă cât mai repede cu putință!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *