Un program de guvernare incropit cu copy-paste si informatii anacronice: Cum a pierdut PSD 232 kilometri de autostrada, inaugurati de Victor Ponta

Cabinetul Grindeanu se angajeaza sa inceapa proiecte deja demarate de Dacian Ciolos, inclusiv centura feroviara a Bucurestiului, care este in lucru.
Cei care au incropit programul de guvernare al Cabinetului Dragnea-Grindeanu nu au facut nici macar minimul efort de a cauta pe Google sau pe Wikipedia informatii despre starea actuala a infrastructurii rutiere.?Aceasta este concluzia la care ajunge oricine citeste capitolul “Politici pentru infrastructura de transport” din documentul mentionat.
“Romania are in acest moment putin peste 500 de kilometri de autostrada in operare si aproximativ 250 de kilometri de autostrada in constructie”, se precizeaza inca din a doua fraza a capitolului.
Nimic mai fals, de fapt mai anacronic, din moment ce Romania are in momentul de fata 732 km de autostrada, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, care pot fi gasite printr-o banala cautare pe internet.
In conditiile in care anul trecut nu s-a inaugurat nici macar un kilometru de sosea rapida, rezulta ca PSD a luat datele existente inainte ca Victor Viorel Ponta sa ajunga la Palatul Victoria, in 2012. Cu alte cuvinte, pesedistii care acum revin la guvernare pur si simplu trec cu vederea kilometrii de autostrada la care fostul lor premier a taiat panglica in cei trei ani cat a fost prim-ministru. Pentru a respecta adevarul istoric, la finele lui 2012 Romania avea 529,39 km de autostrada, cat spune PSD ca sunt in 2016.
Sosea rapida pe Valea Prahovei si la Vama Veche
In rest, la subcapitolul dedicat transporturilor rutiere, programul de guvernare respecta in linii mari Master Planul de Transport, promitand finalizarea Coridorului IV Arad-Nadlac, inclusiv constructia autostrazii Pitesti-Sibiu, pentru a carei terminare nu se asuma insa nici un termen. In plus, “specialistii” de la PSD promit inca o data constructia autostrazii Comarnic-Brasov, abandonata chiar de ministrul lor, Ioan Rus, din cauza costurilor exorbitante.
“Romania libera” a demonstrat ca aceasta autostrada are o utilitate economica indoielnica, din moment ce traseul este supraaglome-rat doar in week-end si de sarbatori, iar in rest datele de trafic nu justifica constructia unei sosele rapide. Mai mult, niciun transportator de marfuri nu ar utiliza aceasta ruta, din cauza costurilor mari cu motorina, induse de diferenta de nivel de peste 1.000 de metri.
Pentru a multumi si alt segment de populatie in afara electoratului traditional, PSD vrea sa se puna bine si cu vamaiotii. Acestora le promite o sosea rapida intre Constanta si Vama Veche, pentru care investitia ar urma sa se ridice la 36,7 milioane de euro.
O autostrada pe aceasta ruta a fost promisa in 2011 si de seful de la acea vreme al CNADNR, Liviu Costache, cu toate ca traseul nu se afla pe ruta coridoarelor europene de transport. Acesta a fost, de altfel, si unul dintre motivele pentru care Costache a fost demis ulterior.
Modernizarea modernizarii spre Brasov si Constanta
In ceea ce priveste transportul feroviar, programul de guvernare al Cabinetului Dragnea-Grindeanu promite finalizarea unor proiecte aflate deja pe ultima suta de metri, cum ar fi reabilitarea podurilor dunarene de la Fetesti si Cernavoda. In rest, in mare parte, se merge pe linia stabilita de Master Plan.
Ca programul a fost facut cu copy-paste (specialitatea lui Victor Viorel …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *