Teste care să măsoare gradul de anxietate al copiilor, administrate în școli – consilier al ministrului Educației​ – Educatie

​Consilierul Ministrului Educaţiei Radu Szekely a anunţat că vor fi elaborate teste care să măsoare gradul de anxietate al copiilor în contextul pandemiei de COVID-19, al cărei nivel este greu de cuantificat.

“Nu există în momentul de faţă un instrument prin care să colectăm date privind sănătatea psiho-emoţională a copiilor. Anxietatea există la copii, în şcoli, dar nu este observată suficient, uneori copiii nu verbalizează această anxietate. Vor fi elaborate teste care să fie administrare în şcoli şi să măsoare gradul de anxietate al copiilor”, a declarat Szekely în cadrul dezbaterii online “Repercursiunile pandemice asupra sănătăţii mintale a copiilor”, organizată de Salvaţi Copiii România, citat de Agerpres.

Potrivit unui studiu Salvați Copiii din urmă cu patru luni, un copil din trei s-a confruntat cu stări de anxietate și a avut nevoie de consiliere și suport psiho-emoțional, procentul crescând la peste 50% în cazul adolescenților și mergând până la consecințe extrem de grave, inclusiv tentative de suicid.

În cazul a peste 90% dintre cazuri, diagnosticul a fost dependent de contextul pandemiei.

Programul guvernului „Din grijă pentru copii” așteaptă unda verde din Parlament

La sfârșitul lunii mai, Guvernul a lansat în pregătire Programul Naţional de Suport destinat copiilor în contextul pandemiei de COVID-19 – “Din grijă pentru copii”, noteaza News.ro. Scopul programului era să analizeze efectele pandemiei COVID-19 asupra copiilor în plan psiho-emoţional, dar şi în raport cu riscurile de siguranţă online şi violenţa domestică.

Programul, coordonat de consilierul de stat din Cancelaria premierului Mădălina Turza, urma să fie structurat pe două arii de intervenţie: inteligenţă emoţională – managementul emoţiilor şi siguranţa copiilor.

Szekely, implicat în elaborarea proiectului, a precizat în cadrul dezbaterii de marți că Senatul a adoptat o modificare legislativă prin care acest program lasă în responsabilitatea cadrelor didactice să evalueze starea emoțională a elevilor.

Concret, OUG privind programul „Din grijă pentru copii” prevedea, la art. 16:

a) La nivelul unităților de învățământ preuniversitar se înființează un compartiment de identificare, evaluare și monitorizare periodică a nivelului bio-psiho-pedagogic și social al copiilor/elevilor/tinerilor, în vederea asigurării unor programe de intervenție personalizate cu scopul creșterii siguranței și incluziunii educaționale și îmbunătățirii climatului școlar prin crearea și funcționarea optimă a grupurilor de acțiune anti-bullying

b) la nivelul Inspectoratelor Școlare Județene/al Muncipiului București, se asigură, prin angajare/desemnare, un inspector școlar cu pregătire în domeniul psihopedagogiei speciale/psihologiei, care va coordona compartimentele înființate la nivelul unităților de învățământ prevăzute la lit. a), cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat Ministerului Educației.

Acesta a devenit, în Senat:

a) La nivelul unităților de învățământ preuniversitar se desemnează un responsabil, consilier școlar sau psiholog școlar sau cadru didactic care, în colaborare cu personalul unității de învățământ, va identifica, evalua și monitoriza periodic nivelul dezvoltării psihosomatice, psiho-pedagogice și sociale al copiilor/elevilor/tinerilor, în vederea asigurării unor programe de intervenție personalizate cu scopul creșterii siguranței și incluziunii educaționale și îmbunătățirii climatului școlar prin crearea și funcționarea optimă a grupurilor de acțiune anti-bullying.

b) la nivelul centrului județean de resurse și asistență educațională directorul va asigura coordonarea responsabililor prevăzuți la lit. a).

Astfel, echipa guvernamentală așteaptă votul final din Camera Deputaților.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *