10 sfaturi pentru a îți ține angajații motivați în timpul work from home

10 sfaturi pentru a îți ține angajații motivați în timpul work from home

Până nu demult, munca de acasă părea un vis frumos, imposibil de îndeplinit, iar de un an de zile tot mai multe persoane sunt nevoite să muncească de acasă și nu sunt deloc încântate de idee. Chiar dacă pentru început părea a fi o ocazie strălucită, în realitate lucrurile nu stau tocmai așa. Gândul că acasă ai mai mult confort și nu mai trebuie să pierzi timp în drum spre birou s-a transformat rapid în lipsa contactului social și a interacțiunii cu colegii.

Cu siguranță ai simțit și tu acest lucru, în calitate de angajator și îți faci griji atât pentru afacerea pe care o conduci, cât și pentru oamenii cu care lucrezi. Dacă și tu simți la fel pentru echipa ta și consideri că trebuie protejată și încurajată în această perioadă în care este nevoită să muncească de acasă, cu siguranță ar trebui să iei atitudine.

Iată ce ai putea face pentru a-ți motiva angajații să rămână în formă și motivați în timpul work from home:

1.    Stabilește obiective clare pentru implicarea angajaților la distanță

Identifică obiectivul principal și dezvoltă-l în  mod inteligent. Alege obiective specifice, măsurabile și realizabile stabilind și o limită de timp. Fii cât mai clar și concis în ceea ce îți doreșți și stabilește cu grijă indicatorii de performanță responsabilizându-ți angajații.

2.    Planifică săptămânal un meeting în care să vorbeșți deschis cu angajații

Aceste întâlniri îți oferă posibilitatea de a primi feedback valoros. În calitate de manager trebuie să înțelegi care sunt nevoile și preocupările angajaților care lucrează de acasă, pentru a fi sigur că totul decurge foarte bine.

3.    Creează un sistem de recompensă al angajaților

Recompensarea muncii reprezintă una dintre cele mai bune modalități de a-ți răsplăti angajații la adevărata valoare și motiva. Unele recompense apreciate pot lua forma unor cadouri inspirate cum ar fi: umbrele personalizate pe care le poti comanda direct din online sau termosuri.

Unii angajatori le oferă bilete de tren, vouchere de vacanță și altele în funcție de ce dorește angajatorul să ofere. De multe ori, cele mai apreciate cadouri sunt cele oferite conform cu ce are angajatul ca pasiuni. Este nevoie de o cunoaștere a angajaților pentru a le oferi ceva să le placă. Poți recurge și la palarii personalizate pe care le gasesti într-o diversitate de modele în online.   

 4. Implementează software benefic pentru nevoile specifice

Folosește o platformă de lucru performantă și instruiește-ți corect angajații pentru a fi în măsură să o folosească în așa fel încât să fie cât mai productivi.

5. Oferă gamificare

Gamificarea este o tendință care crește angajamentul și motivația angajaților.

6. Setează activități creative de implicare a angajaților

Optează pentru activități extracurriculare, cum ar fi clase de meditare și yoga, diferite cursuri și ateliere online cu scopul ca angajații să se simtă conectați între ei.

 7. Facilitează comunicarea

În calitate de manager ar trebui să iei parte la activități de team building online și să participi cu entuziasm la activitățile echipei.

8. Fii cât mai creativ

Fă-le surprize plăcute angajaților din când în când pentru că aceasta este o modalitate foarte bună de a menține spiritul echipei.  

 9. Încurajează-ți angajații

Fii mereu alături de angajati atunci când aduc o contribuție pozitivă dezvoltării afacerii tale și permite un flux constant al comunicațiilor în rândul angajaților,

10. Menține un echilibru între viața profesională și cea privată

Ajută angajații să aibă parte de satisfacție la locul de muncă pentru că această face parte din strategia mediului de business, dar oferă-le și posibilitatea de a se bucura de viața de familie. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *