5 Sfaturi pentru a-ti alege urmatoarea firma SEO

A face decizia corecta cand iti alegi urmatoarea firma SEO are consecinte majore pentru afacerea si contul tau bancar. Diferenta dintre o explozie a traficului organic si o scadere in ranking-urile Google se reduce la un SEO bun sau rau, sau la un specialist in optimizarea motoarelor de cautare. Organic Agency iti explica in cateva randuri ce sa faci si ce sa nu faci inainte sa incepi urmatoarea campanie SEO. Cu parteneriatul SEO potrivit, afacerile din orice domeniu pot mari vanzarile si pot scadea bugetul pentru publicitate – toate acestea in timp ce imbunatatesc experienta utilizatorului.

Inainte sa te angajezi intr-un contract cu o firma SEO noua, aici gasesti 5 sfaturi pe care orice antreprenor ar trebui sa le ia in considerare. 

  • SEO-ul nu este magie, deci evita pe oricine care vorbeste despre asta abstract.

SEO, procesul de a optimiza site-ul tau pentru a obtine trafic organic, este unul dificil, motiv pentru care este deseori inteles gresit. Oamenii care sustin ca au informatii speciale despre algoritmele Google, sau care sustin ca SEO-ul este un mister, de-obicei mint. Din contra, SEO-ul de calitate presupune o intelegere in detaliu despre functionarea motoarelor de cautare, atentie la detalii, si modificari constante, deoarece algoritmele Google se schimba aproape saptamanal.

In plus, scurtaturile precum cumpararea de linkuri, aglomerarea de cuvinte cheie si acoperirea pot duce la retrogradarea website-ului tau de catre motoarele de cautare. Aceste tehnici sunt numite Black Hat SEO pentru ca incalca regulile motoarelor de cautare. Odata ce botii Google descopera ca folosesti aceste metode, iti vor retrograda site-ul in ranking-ul lor, lucru care va scadea traficul organic. Specialistii SEO care sustin ca au cunostinte speciale pot folosi practici SEO Black Hat, pentru care vei plati un pret mare in final.

  • Fii specific cu privire la scopurile tale si gaseste o firma care le poate atinge.

Orice faci, nu angaja o firma SEO pentru scopul vag de a “creste traficul organic”. Pentru inceput, sunt multe tipuri diferite de trafic organic, insemnand ca cresterea acestuia nu presupune automat cresterea venitului. A fi primul in rank pe Google pentru pantofi barbatesti italienesti nu ajuta afacerii tale cu CBD, de exemplu.

Pentru a evita ambiguitatea, tu si echipa ta ar trebui sa subliniati exact ce vreti sa realizati prin SEO. Doresti sa iti cresti vanzarea produselor prin ranking-ul pentru anumite cuvinte cheie? Te lupti sa reduci procentajul de bounce al website-ului tau sau sa iti maresti rata de conversie? Daca ceea ce urmaresti este sa maresti venitul din reclame, ai prefera sa ai o audienta mai mare sau una mai mica care petrece mai mult timp, in medie, pe site-ul tau? Cauti ajutor pentru a-ti construi o baza de urmaritori, creand continut sponsorizat, sau alte servicii care sunt dincolo de SEO?

Indiferent ce firma de SEO alegi, asigura-te ca exprimi clar ce rezultat urmaresti si ce servicii de marketing vei necesita. 

  • Nu te ghida doar dupa o cautare pe Google pentru liste cu  “cele mai bune SEO”. In schimb, ghideaza-te dupa ce se spune. 

De ce nu ar trebui sa alegi o companie SEO bazat pe ranking-ul lor pe motoarele de cautare? Cei mai buni specialisti SEO sunt prea preocupati cu optimizarea site-urilor pentru clientii lor pentru a irosi timpul pe propriile lor website-uri.

Cele mai bune firme au de-obicei multi clienti fideli si longevivi, care au oferit referinte membrilor din cercul lor profesional pentru acelasi serviciu. Doar companiile care au nevoie de clienti noi vor incerca sa fie in rank pentru “cea mai buna companie SEO”. Se aplica si la alte cuvinte cheie, de exemplu “cele mai bune servicii SEO” si “cele mai bune instrumente SEO”.

Chiar mai mult, nu presupune ca orice listare este impartiala. In general, companiile de pe acea lista au platit pentru un loc pe aceasta. Companiile SEO bune au deja prea mult de munca ca sa se deranjeze cu plata unui loc pe liste, topuri sau site-uri. Nu inseamna ca nu exista liste respectabile, doar ca nu poti avea incredere completa intr-o lista cu “cele mai bune companii SEO”.

Acest lucru inseamna ca cel mai bun mod de a gasi o firma SEO calificata este de moda veche: publicitate din vorba in vorba. In loc de a folosi Google, intreaba oameni din cercul tau profesional – dar nu competitori directi – pe cine ar recomanda. De asemenea, poate fi de ajutor sa intrebi alte afaceri din industria ta, pentru ca serviciile pe care le vor recomanda vor avea deja experienta in domeniul tau.

  • Gaseste o firma SEO care foloseste parametri potriviti pentru tine. 

Odata ce ti-ai stabilit scopurile si ti-ai restrans optiunile la cateva companii, este timpul sa te asiguri ca tu si compania cu care alegi sa lucrezi aveti o metoda clara de a masura progresul odata ce incepeti. Cu alte cuvinte, care este scopul final al ranking-ului pentru cuvinte-cheie specifice?

Inainte sa iti alegi urmatoarea firma SEO, este crucial ca tu si consultantul tau sa fiti pe aceeasi lungime de unda cand vine vorba de indicatori Key Performance, sau KPI. KPI sunt parametri care se pot aplica aproape oricarui aspect al unei afaceri si pot insemna o multitudine de lucruri despre SEO insusi. De exemplu, o companie cu un produs nou va avea alte scopuri decat o companie mai veche cu o clientela stabilita.

Dar KPI presupun mult mai mult de atat. Cu alte cuvinte, avem acces la atat de multa informatie incat este usor sa te pierzi in ea, sau sa urmaresti KPI gresiti. Inseamna de asemenea ca ai nevoie de o firma SEO care intelege ce parametri sunt cei mai importanti pentru afacerea ta si care poate sa reduca acea informatie la ceva mai usor de digerat. Acestia sunt unii dintre cei mai importanti KPI de luat in considerare:

Sesiuni organice: Cati oameni iti viziteaza website-ul prin cautare organica? Acesta este deseori considerat cel mai important si de baza KPI din SEO. Pe langa aceasta, te poti uita si la alti factori precum numarul aproximativ de vizionari al paginii, durata per vizita, numarul de vizitatori unici si rata de bounce. 

Rata de conversie: Ce procentaj ce vizitatori iti cumpara produsul, se inscriu pentru newsletter sau interactioneaza cu continutul tau? 

Ranking-ul cuvintelor cheie: Pentru ce cuvinte cheie ai rank, si, per total, au crescut ranking-urile cuvintelor tale cheie de cand ti-ai angajat firma de SEO?

Greseli cu Google crawling: Google crawling este procesul prin care un bot Google indexeaza sistematic continutul website-ului tau. Daca Google se lupta sa iti citeasca website-ul, nu il poate indexa intr-un mod care sa apara la cautari, lucru care are un impact negativ asupra traficului organic. 

Timpul de incarcare al paginii: Timpul in care se incarca o pagina este direct corelat cu rapiditatea cu care oamenii iti parasesc site-ul. Conform Think with Google, rata de bounce, adica cat de repede parases oamenii site-ul tau, creste cu 90% cand timpul de incarcare al paginii creste de la una la cinci secunde.

  • Alege o firma SEO care comunica eficient. 

Desi ar trebui sa ai acces la uneltele pe care le folosesc pentru a-ti masura KPI – Google Search Console, Google Analytics – cel mai probabil, nu ai timpul necesar pentru a analiza toate aceste date. Din acest motiv, ai nevoie de o echipa specialista SEO care lucreaza pentru tine cand vine vorba de comunicare si incredere. 

Retine ca SEO este un proces, deci ai putea lucra cu aceasta firma pentru ani intregi. Chiar daca planuiesti sa lucrezi doar temporar cu o companie din exterior, sa iti atingi scopurile tinand de traficul organic al website-ului cere timp, rabdare si o relatie de munca constructiva. 

SEO este crucial pentru afacerea ta, la fel este si alegerea firmei SEO potrivite.

In ziua de astazi, aproximativ 90% din utilizatori se uita doar la rezultatele de pe prima pagina Google. Asta inseamna ca gasirea unei firme SEO care sa lucreze pentru tine are potentialul de a-ti transforma afacerea. 

Dar gasirea companiei potrivite poate fi mai grea decat pare. Multe fac promisiuni pe care nu le pot tine, sau incalca regulile Google prin SEO negativ, lucru care iti va dauna afacerii. Deci, in loc sa consulti liste de “cele mai bune”, consulta-ti prietenii si asociatii pentru a gasi o firma SEO calificata. Odata ce ai restrans cautarea, asigura-te ca tu si firma ta ati stabilit clar scopurile. Apoi, stabileste KPI care sa masoare acele obiective. Este important si sa alegi o firma care comunica eficient pentru a putea intretine o relatie de munca lunga si de succes.

Dar cel mai important, nu crede ca SEO este doar un termen la moda. Optimizarea pentru Motoarele de Cautare este un proces care te poate ajuta sa iti contruiesti un brand de succes – daca gasesti firma SEO potrivita. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *