5 sfaturi pentru Facebook ads de succes

Pentru a-ți promova afacerea cu succes pe Facebook, trebuie mai întâi să înțelegi oportunitățile unice pe care platforma ți le poate pune la dispoziție și cum diferă acestea de alte medii sau platforme de social media. Segmentarea nu este singurul factor decisiv pentru a-ți atinge obiectivele scontate prin intermediul campaniilor de Facebook – crearea unor anunțuri îndrăznețe, originale și care să răspundă nevoilor publicului țintă este, de asemenea, esențială pentru a obține rezultate optime. 

Important de reținut însă, este că înainte de a crea orice fel de Facebook Ads, trebuie să ți stabilești clar strategia de digital marketing a afacerii tale și să delimitezi rolul canalului Facebook Ads în această strategie.

Folosește Audience Insights pentru a seta corect publicul țintă al campaniei tale

Facebook Audience Insights, folosit cu înțelepciune, vă ajută să vă conectați marca direct la clienți. Facebook este un canal pentru a interacționa cu publicul tău. Dar de unde știi că ajungi la oamenii potriviți? Trebuie să sapi mai adânc decât să știi doar vârsta și sexul adepților tăi. Aveți nevoie de informații mai detaliate, cum ar fi titlurile posturilor, hobby-urile și starea relației.

Pentru a ajunge la Audience Insights, click pe Ad Manager și voilà!

În fereastra care apare, selectează People Connected to Your Page. Scroll până în josul paginii și selectează pagina care te interesează, în meniul din stânga – chiar dacă folosești Audience Insights pentru o anumită pagină, tot e nevoie să selectezi pagina în câmpul respectiv.

Vei găsi aici o mulțime de valori, inclusiv distribuția pe vârstă și gen a like-urilor paginii tale, stil de viață,  nivel de educație, job, statusul relației etc. pe care le poți folosi pentru a targeta corespunzător noua campanie pe Facebook Ads.

Folosește informațiile pe care le deții pentru a atrage noi clienți!

digital-marketing-agentie-romania

Facebook Pixel

O campanie fără Facebook Pixel instalat pe site-ul tău nu va putea profita de mecanismele de machine learning ale Facebook Ads. Ca urmare, atunci când ești în căutarea ingredientului secret pentru setarea și managementul campaniilor tale Facebook Ads, nu ai de ce să cauți mai departe. Facebook Pixel este ingredientul deloc secret, dar deosebit de esențial pentru campaniile tale și pentru setarea corectă a acestora, precum și pentru optimizarea lor.

Odată ce ai Facebook Pixel instalat pe site, Facebook va putea urmări ce fac utilizatorii pe site-ul tău – va vedea dacă ei interacționează cu conținutul site-ului și urmăresc mai multe pagini, dacă adaugă produse în coș, dacă adaugă produse în Wishlist sau dacă finalizează o comandă și ajung în pagina de finalizare comandă. 

Conținut atractiv 

În loc să îți promovezi produsele sau serviciile prin ad-uri clasice, alege să promovezi anumite postări pe care consideri că îi interesează pe urmăritorii tăi. Poate fi vorba de link-uri către articole pe blog, concursuri, fotografii amuzante etc. În prima faza, testează diferite tipuri de conținut și vezi care funcționează cel mai bine pentru publicul tău.

Videoclipurile atrag cel mai mare nivel de engagement pe Facebook dintre toate opțiunile media potențiale (text, fotografii) pentru campaniile publicitare. În loc să folosești varianta clasică imagine+text/link, alege să te pliezi pe ritmul cu utilizatorii și să creezi un videoclip de promovare. E mult mai probabil ca utilizatorii să se conecteze pentru mai multă vreme cu mesajul brandului tău prin intermediul unui videoclip.

Încearca sa atragi public nou

Deși numărul de fani ai paginii de Facebook nu ar trebui să fie prioritatea ta principală, nimic nu te împiedică, din când în când mai lansezi și câte o așa-numita campanie de like-uri. Pentru asta, trebuie să urmezi următorii pași::

  1. Conectează-te și da click pe opțiunea Create Ad din colțul dreapta sus al paginii
  2. Alege Facebook Pages la Exclude people who like your Page

Mai mult, dacă ai instalat deja conversion pixel, poți să excluzi din publicul țintă al campaniei utilizatorii care au fost deja convertiți. În setările campaniei  vei găsi opțiunea Targeting & Placement. Vei găsi opțiunea Include/Exclude în câmpul Custom Audiences – Facebook îți va oferi sugestii de categorii de utilizatori pe care să le excluzi din campanie, cum ar fi utilizatorii care sunt deja fani ai paginii tale.

Strategia de optimizare 

În funcție de obiectivul campaniei și de opțiunile selectate, poți selecta o strategie de optimizare a campaniei. În această etapă selectăm practic un obiectiv secundar față  cel al strategiei de bidding. Vorbim aici despre a alege evenimentul (eventul setat anterior) în funcție de care dorim să atingem obiectivul. 

Atunci când selectăm link clicks spunem că ne interesează să ne afișăm reclama către oamenii care au cea mai mare șansă de a da click pe reclama noastră. Un avantaj major este că poți cumpăra reclama în sistem CPC, nu doar CPM. 

În cazul Daily Unique Reach optezi pentru afișări către utilizatori unici de Facebook, adică scazi frecvența reclamei. Pentru aceia dintre voi care vor un frequency capping ca pe Google Ads și nu au încă opțiunea sau nu doresc să cumpere în sistem garantat de Reach & Frequency, atunci Daily Unique Reach este o opțiune intermediară. 

Poate părea complicat să pui la punct o strategie solidă de Facebook Ads care să-ți aducă rezultatele dorite. Cu toate acestea, odată ce ai înțeles algoritmii și procesele de setare ale campaniilor și cu un pic de ajutor de la o agenție de digital marketing, cu siguranță vei reuși.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *