5 sfaturi utile pentru crearea unui site web

Deși aparent simple la prima vedere, realizarea și implementarea unui site web se pot transforma într-o adevărată provocare, mai ales pentru cei neinițiați în domeniu. De aceea, cea mai bună soluție este să apelezi la firmele specializate, care te pot sfătui și ajuta pe tot parcursul procesului. Chiar și așa, sunt câteva alegeri pe care trebuie să le faci singur, în funcție de nevoile tale.

Cum să construiești site-ul

  • Dacă alegi calea „lupului singuratic”, adică vrei să te ocupi tu de tot, pentru realizarea propriu-zisă a site-ului ai mai multe variante. Poți lucra pe platforme gratuite, precum Joomla sau WordPress, pentru a păstra costurile la minimum. Ai nevoie totuși de ceva abilități tehnice sau de programare pentru asta. Iar soluțiile open-source, în general, sunt destul de limitate în ceea ce privește funcționalitatea iar flexibilitatea personalizării este redusă. Mai există și Wix sau Weebly, alte tool-uri pentru construirea de site-uri, dar costurile sunt mai mari. Însă, acestea din urmă, în pachetele plătite, includ de obicei domeniul și găzduirea.
  • Opțiunea cea mai recomandată este să apelezi la firmele specializate în așa ceva. Beneficiezi de consultanță, personalizare, mentenanță și multe altele. Evident, prețul este pe măsură. Cu cât proiectul este mai complex, cu atât trebuie să scoți mai mult din buzunar. Totodată, site-ul va trece prin procese de optimizare funcțională și SEO, care vor crește viteza de încărcare și ranking-ul în motoarele de căutare. În această etapă se va testa și compatibilitatea cu device-urile pe care le-ar putea folosi utilizatorii.

Alege numele și cumpără domeniul

A doua „problemă” pe care trebuie s-o gestionezi este numele site-ului. Adică domeniul. Care trebuie să fie cât mai simplu și relevant pentru activitatea ta. Cumpără domeniu cu extensia .ro, dacă te adresezi pieței din România sau cu .com sau alte extensii, pentru o abordare internațională. Prețurile nu sunt mari și ai posibilitatea de a lua domeniul pe ce perioadă dorești.

Caută o „gazdă” bună

Un alt aspect important este găzduirea site-ului. La o simplă căutare vei observa că oferta este foarte generoasă. Însă documentează-te un pic înainte de alege un provider. Vezi ce spun și ceilalți utilizatori, pentru că nu toți oferă chiar ceea ce promit. Sunt câțiva cunoscuți și cu vechime în domeniu și, chiar dacă vei plăti un pic mai mult, vei avea garanția că lucrurile funcționează perfect. Apoi, în funcție de ce resurse are nevoie site-ul tău, optează pentru un tip de server: shared, VPS, dedicat sau inCloud. Sfătuiește-te cu cei de la care cumperi aceste servicii că să faci alegerea cea mai potrivită pentru tine. Și cere-le și implementarea unui certificat SSL, pentru a-ți securiza site-ul.

Socializează

Nu uita să integrezi în platforma ta conturile de social media. Interacțiunea cu utilizatorii este foarte importantă iar prezența cât mai activă pe site-urile de socializare îți poate aduce un boost important de trafic și o expunere considerabilă. Răspunde la comment-urile și întrebările utilizatorilor pentru a-ți consolida reputația și pentru a le câștiga încrederea.

Nu uita să te promovezi

Promovarea este extrem de importantă. Indiferent dacă ai un blog, un site de prezentare sau un magazin virtual, investește mereu în imaginea ta. Fie că o faci pe Youtube, Facebook, Instagram sau GoogleAds, reclama e sufletul comerțului. Dacă ai un buget relativ consistent pentru asta, sfatul e să apelezi la agenții de publicitate, că să îl cheltuiești cu cap și eficient. Mai ales dacă ești novice în acest domeniu, s-ar putea ca, de unul singur, să pierzi mult timp iar rezultatele să nu fie cele așteptate.

Acum, dacă ai parcurs acești pași, tot ce-ți mai rămâne de făcut e să începi să generezi content pentru platforma ta. Dacă ești blogger, postează mereu articole noi. Extinde în permanentă gama de produse a magazinului online, dacă activezi în eCommerce. Sau oferă promoții la serviciile pe care le prestează firma ta. Încearcă întotdeauna să ieși în evidență față de competitorii tăi. Și ține cont de faptul că și în online oamenii caută calitate, nu cantitate. Fii profesionist și ei te vor urmări!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *