7 moduri simple de a scapa de pofta de dulciuri

Pofta de dulce este extrem de des intalnita, in special la femei. Aproximativ 97% dintre femei si 68% dintre barbati declara ca au pofte alimentare, mai ales referitor la consumul de dulciuri. Daca te confrunti cu pofta de dulce, vei simti o nevoie imperioasa si foarte greu de controlat de a manca ceva cu mult zahar. Din fericire, exista moduri in care poti “amagi” pofta de dulce, inlocuind alimentele cu zahar cu altele mai sanatoase. Iata ce poti sa faci. 

1.     Mananca fructe

De obicei, atunci cand simti pofta de dulce, primul aliment care iti vine in minte este… ciocolata. Totusi, daca inlocuiesti ciocolata sau prajitura cu un fruct, vei reusi sa-ti potolesti pofta. Fructele contin zahar in mod natural, insa pe langa acesta mai au si compusi benefici pentru sanatate, precum vitamine, minerale si fibre. Acestea din urma ajuta digestia si vor face ca ”escapada” ta culinara sa nu conteze atat de mult in calculul kilogramelor. Poti manca fructe cu un continut de zahar mai ridicat, precum strugurii sau mango, pentru a te asigura ca nu vei pofti apoi si la ciocolata. Fructele de padure sunt de asemenea o alegere buna, pentru ca au gust dulce, dar, in mod paradoxal, continutul mare de fibre le face sa aiba un indice glicemic mic.

2.     Alege ciocolata neagra

Daca totusi simti nevoia de ciocolata, alege varianta sanatoasa. Ciocolata neagra contine peste 70% cacao si este bogata in antioxidanti, numiti polifenoli. Acestia au o actiune antiinflamatorie si mentin sanatatea cardiovasculara. Totusi, nu uita ca si ciocolata neagra contine zahar si grasimi, astfel ca este bine sa limitezi consumul la una, doua patratele, doar cat sa-ti satisfaci pofta.

3.     Fa un desert cu seminte de chia

Semintele de chia sunt o sursa importanta de acizi grasi omega 3 si fibre solubile. In plus, sunt foarte versatile si pot fi folosite la prepararea multor deserturi. Nu trebuie decat sa le hidratezi si sa le amesteci cu o aroma care iti place – capsune, zmeura, banana – si vei obtine usor un desert suficient de dulce cat sa-ti satisfaca pofta si totodata sanatos, datorita continutului de peste 40% de fibre solubile. Acestea formeaza in sistemul digestiv o substanta asemanatoare gelatinei si ajuta la instalarea si mentinerea senzatiei de satietate, pentru eliminarea poftelor. Poti gasi seminte de chia la magazinele naturiste sau pe https://www.planteea.ro/.

4.     Mesteca guma fara zahar

Guma de mestecat te poate ajuta sa scapi de pofta de dulce. Pentru ca sunt facute cu indulcitori artificiali, gumele de mestecat au un gust dulce, fara a avea si efectele nocive ale zaharului sau caloriile unei prajituri. Unele studii au aratat ca mestecatul gumei poate sa diminueze senzatia de foame si poftele alimentare. In plus, guma de mestecat ajuta la curatarea danturii dupa masa.

5.     Mananca un iaurt

Iaurtul este o gustare sanatoasa, bogata in proteine si calciu, despre care nutritionistii sunt de parere ca regleaza senzatia de foame si pofta de dulce. Alege iaurtul natural, fara fructe, pentru acesta din urma are foarte mult zahar adaugat. Daca este posibil, cauta iaurt mai gras, cu o consistenta cremoasa si culturi vii, caci este benefic pentru flora intestinala si ajuta digestia.

6.     Inlocuieste ciocolata cu niste curmale

Curmalele sunt fructele uscate ale palmierilor. Sunt foarte dulci si pot satisface astfel pofta de zahar. In schimb, au multi nutrienti precum potasiu sau fier si fibre, ceea ce le face potrivite pentru o gustare intre mese, atunci cand apare pofta de dulce. Atentie totusi, nu consuma mai mult de doua-trei curmale pe zi, pentru ca desi au multe beneficii, sunt si pline de zahar.

7.     Bea un smoothie

Atunci cand simti nevoia de zahar, un smoothie de fructe poate fi optiunea cea mai sanatoasa. Combina fructele preferate cu un iaurt sau cu apa. Dulceata lor si fibrele continute iti vor potoli pofta de dulce si vor oferi o senzatie de satietate pentru mai mult timp. Pentru aceasta, este important sa folosesti fructul intreg, nu doar sucul, care contine doar zahar, fara fibre.

Pofta de dulce este normala atat la femei, cat si la barbati. Pentru a o tine sub control, inlocuieste alimentele pe care le consumi atunci cand ti-e pofta de zahar cu variante mai sanatoase.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *