In sectorul de business sunt necesare persoane calificate, care sa poata desfasura activitatea pe care o practic la cel mai inalt nivel, astfel incat sa isi ajute compania sa evolueze si sa se diferentieze fata de competitorii sai. Cum mediul de afaceri este insa unul foarte dinamic si competitiv, un profesionist care sa se ocupe de analiza acestui mediu poate identifica aspectele asupra carora ar trebui sa se concentreze afacerea, pentru a evolua.
Un astfel de profesionist poarta numele de Business Analyst, aceasta fiind o profesie relativ noua, tinand cont de rolul important pe care il are acesta intr-o companie.
Care este rolul unui Business Analyst?
Cu toate ca atributiile unui Business Analyst pot fi diferite, in functie de domeniul de activitate al companiei pentru care lucreaza, exista o serie de responsabilitati care sunt similare. De exemplu, un astfel de specialist se ocupa cu analizarea datelor comerciale – bugete, vanzari – pentru a putea face previziuni pentru viitor, astfel incat sa identifice noi oportunitati de care sa profite, dar si posibile piedici si modalitatile cele mai eficiente pentru a le depasi.
De asemenea, un Business Analyst va aduna, valida si documenta cerintele de business, va estima costurile si va identifica modalitati de economisire a banilor, va implementa si testa solutii, va descifra termenii tehnicii specifici si va simplifica informatia, astfel incat sa poata fi pe intelesul intregii echipe.
Cu alte cuvinte, un analist al mediului de afaceri are rolul de a identifica oportunitatile de dezvoltare si de a elabora si implementa proceduri prin care sa se poata profita de oportunitatile respective.
Cum si de ce pot deveni cei interesati analisti de afaceri?
Pentru a putea practica aceasta meserie de analist al mediului de afaceri, este necesar sa existe o serie de abilitati, care ulterior vor fi dezvoltate si se va invata cum sa le utilizeze prin intermediul unor cursuri Business Analyst.
Printre aceste abilitati se afla si urmatoarele: gadire critica si analitica, abiliatatea de a lua decizii in functie de prioritati si obiective, dar si de a gasi solutii eficiente pentru rezolvarea problemelor aparute, abilitati de documentare, scriere si prezentare. Totodata, este important ca un Business Analyst sa fie atat un bun comunicator, cat si un bun ascultator, pentru a putea obtine si intelege informatiile de care are nevoie.
Pe langa posibilitatea de a-si valorifica aceste abilitati, castigurile financiare reprezinta si ele un motiv important pentru care oamenii se pot reconverti profesional, deoarece veniturile pot depasi salariul mediu pe economie.





