Amazon EU, acuzat de practici înşelătoare de către Polonia / Grupul riscă o penalizare de până la 10% din cifra de afaceri

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Autoritatea pentru concurenţă din Polonia acuză divizia europeană a gigantului de comerţ electronic Amazon de practici de vânzare şi livrare înşelătoare, a anunţat miercuri Oficiul pentru Concurenţă şi Protecţia Consumatorului (UOKiK), citat de Reuters.

Logo AmazonFoto: Andreistanescu | Dreamstime.com

Biroul a spus că utilizatorii de pe site-ul Amazon polonez au fost induşi în eroare cu privire la momentul încheierii unui contract de vânzare, disponibilitatea produsului, termenele de livrare şi drepturile consumatorilor, acuzaţii care, dacă sunt dovedite, ar putea duce la o penalizare pentru Amazon UE de până la 10% din cifra de afaceri.

Şefa pentru comunicare corporativă a Amazon în Polonia, Aleksandra Zarychta-Kuzalska, a declarat pentru Reuters că Amazon respectă toate cerinţele legale în Polonia şi în alte ţări în care îşi desfăşoară activitatea.

”Vom continua să căutăm modalităţi de a îmbunătăţi experienţa clienţilor noştri şi vom coopera cu UOKiK”, a adăugat ea.

Potrivit unei declaraţii publicate de UOKiK, Amazon EU a tratat comenzile primite prin intermediul site-ului Amazon.pl ca neobligatorii până în momentul în care compania a confirmat livrarea efectivă, lăsându-şi opţiunea de a le anula.

Folosirea expresiilor precum ”cumpăraţi acum” şi ”procedaţi la finalizarea plăţii” poate sugera că clienţii fac o achiziţie şi că tranzacţia are loc imediat după efectuarea plăţii, a spus UOKiK.

”În cazul în care consumatorii ar şti că plasarea unei comenzi nu este o achiziţie şi că disponibilitatea produselor şi timpii de livrare sunt doar estimări, s-ar putea să nu folosească serviciile acestei companii”, a spus şeful UOKiK, Tomasz Chrostny.

Biroul a remarcat că aceşti termeni au fost descrişi pe site-ul Amazon.pl, dar lizibilitatea şi plasarea lor au făcut dificilă citirea acestora de către consumatori.

UOKiK a spus că termenii de garanţie a livrării cu opţiunea de a primi o rambursare în caz de întârziere nu sunt uşor accesibili consumatorilor. Instituţia a adăugat că a lansat o anchetă cu privire la practicile Amazon în septembrie 2021, în urma plângerilor consumatorilor.

(sursa: news.ro / sursa foto: Andreistanescu | Dreamstime.com)

spot_imgspot_img