An bisect: Cititorii francezi s-au bucurat de singurul ziar din lume care apare o dată la patru ani

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Singurul ziar cvadrienal din lume, care apare pe piaţă o dată la patru ani, a ajuns din nou la chioşcurile de presă din Franţa, joi, odată cu lansarea unui nou număr al publicaţiei satirice La Bougie du Sapeur.

La Bougie du Sapeur, ediția din 29 februarie 2024Foto: Dimitar DILKOFF / AFP / Profimedia

Singularitatea acestui tabloid de 20 de pagini constă în faptul că ziarul este publicat doar în data de 29 februarie, aşadar o dată în fiecare an bisect, relatează BBC, preluat de Agerpres.

Prima sa ediţie a apărut în 1980, iar ediţia de joi a fost cea de-a 12-a.

Conceput de un grup de prieteni care „voiau să râdă”, La Bougie du Sapeur are un tiraj de 200.000 de exemplare.

Ziarul francez are un preţ de vânzare de 4,90 euro şi îşi acoperă mai mult decât costurile de producţie.

„După ce primul număr s-a epuizat în două zile, chioşcurile de ziare au cerut cu insistenţă mai multe exemplare – aşa că am spus: ‘bine, dar numai peste patru ani!’”, a dezvăluit editorul Jean d’Indy, a cărui profesie principală este de a conduce echivalentul francez al Jockey Club.

„Ziarul este în continuare scos de câţiva prieteni. Ne întâlnim într-un bar şi prezentăm diverse idei în jurul unor băuturi. Ne distrăm foarte bine, iar dacă şi cititorii se distrează, asta e cireaşa de pe tort”, a adăugat Jean d’Indy.

„Este umor francez şi nu se traduce în alte limbi”

Adoptând un stil care combate corectitudinea politică, La Bougie du Sapeur este organizat ca un ziar obişnuit, cu secţiuni despre politică, sport, afaceri internaţionale, artă, puzzle-uri şi zvonuri despre celebrităţi.

Însă articolele sale sunt concepute ca nişte comentarii umoristice. Titlul principal al ediţiei din 2024 – „Vom fi cu toţii inteligenţi” – este tipărit deasupra unui articol despre felul în care examenele şi realizările intelectuale sunt înlocuite de inteligenţa artificială.

Al doilea articol ca importanţă – intitulat „Ce trebuie să ştie bărbaţii înainte de a deveni femei” – explică o serie de elemente descrise ca fiind „provocările” cu care se confruntă bărbaţii care doresc să facă tranziţia spre sexul opus.

„Este umor francez şi nu se traduce în alte limbi”, spune Jean d’Indy. „Încercăm să fim caraghioşi, dar nu răutăcioşi. Să facem haz de necaz fără a fi cruzi”, a adăugat el.

De unde vine numele ziarului

BBC menționează că, în paginile dedicate actualităţii internaţionale, există un scurt articol care le aminteşte francezilor cine a fost cel mai „uşor de uitat” dintre prim-miniştrii britanici din perioada modernă – Liz Truss.

Iar în domeniul sportului, editorii recomandă crearea unui premiu Winston Churchill pentru prima persoană care va fi eliminată la Jocurile Olimpice. Ideea are la bază faptul că mottoul lui Churchill – potrivit ziarului francez – era „No Sport”.

Ziarul conţine de asemenea o poveste în serial – „Înecul în piscină” – al cărei următor episod va fi tipărit în 2028.

La Bougie du Sapeur poartă numele unuia dintre primele personaje din desenele animate din Franţa, Le Sapeur Camembert. Acesta era un soldat nătâng care apărea în benzi desenate despre viaţa în armată în anii 1890.

Ziarul nu apare online şi poate fi cumpărat doar de la chioşcurile de presă.

„Sper că suntem ca o gură de aer proaspăt la fiecare patru ani. În zilele noastre, oamenii au nevoie să poată să mai şi râdă”, a declarat Jean d’Indy.

spot_imgspot_img