Anvelope de vară: trenduri de marketing pentru 2019

Automobilul tău are nevoie de anvelope de vară? Cele de anul trecut sunt prea tocite, te pregăteşti de concediu şi vrei să călătoreşti în siguranţă? Evident, cea mai bună metodă de a găsi un set de anvelope potrivite este să cauţi pe internet, baza de date care nu dă niciodată greş şi care îţi găseşte de fiecare dată tot ce ai nevoie. Totuşi, de multe ori, cantitatea de informaţii este atât de mare încât cu greu poţi face o alegere, mai ales dacă nu ai cunoştinţe în domeniu. Ce e de făcut? Uite o idee: revista germană AUTO BILD, cea mai prestigioasă revistă de acest gen din Europa, realizează anual teste cu zeci de anvelope de vară, cele mai cunoscute modele aflate la vânzare, pentru a vedea care sunt cele mai bune, cele mai fiabile, cele mai economice şi de care trebuie să te fereşti.

Anul acesta, testul respectiv a aliniat la start nu mai puţin de 53 de modele. Au fost testate performanţele acestora pe asfalt uscat, pe asfalt umed, s-a testat distanţa de frânare, rezistenţa la acvaplanare, comportamentul în viraje, manevrabilitatea, au fost măsurate gradul de confort, zgomotul la rulare, influenţa asupra consumului de combustibil precum şi uzura cauciucului. Toţi aceşti indici au fost luaţi în calcul la stabilirea notei finale. Pentru ca să nu fie nicio diferenţă de evaluare, a fost folosit acelaşi model de autoturism pentru toate anvelopele testate. În urma unei prime evaluări, cele mai bune 20 de anvelope au trecut în etapa următoare. Nicio surpriză, în primele 10 clasate, majoritatea au fost modele ale producătorilor consacraţi de anvelope.

Iată aşadar rezultatele: pe primul loc, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, urmat de Michelin Pilot Sport 4 şi de Hankook Ventus S1 Evo3. Pe locul 4 a fost Pirelli P Zero, iar pe cinci s-a clasat Nokian Wetproof. Poziţia a şasea a revenit anvelopelor Falken Azenis FK510, pe şapte s-a clasat Kenda Emera A1 KR 41, iar pe opt, Continental PremiumContact 6. Vredestein Ultrac Vorti a ocupat poziţia a noua, iar Bridgestone Turanza T005 a încheiat top 10 al anvelopelor de vară.

Cum s-a efectuat testarea? Şoferii au accelerat până la 80 de kilometri la oră pe asfalt umed, apoi au frânat până la oprirea completă a autoturismului. Pe asfalt umed, frânarea s-a făcut de la 100 de kilometri pe oră. În viraje s-a mers cu viteza maximă până la limita subvirării şi a supravirării, pe asfalt umed, respectiv uscat.

Acum, alegerea îţi aparţine. E drept că o anvelopă de top are un preţ pe măsură, însă banii investiţi într-un set de anvelope de calitate înseamnă siguranţă, economie de combustibil, confort la rulare, zgomot şi uzură redusă. Pe de altă parte, şi anvelopele ieftine sau de buget, cum li se spune, pot avea performanţe apropiate celor de top, iar de multe ori le egalează pe cele ale cauciucurilor premium. Important e ca alegerea să fie făcută în funcţie de regimul de condus, de sezon şi de modul de utilizare a maşinii. Nu uitaţi, o anvelopă nouă va fi întotdeauna mai bună decât una uzată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *