Apple a redevenit lider de piață în China după ce vânzările Huawei s-au prăbușit anul trecut / Gigantul tech chinez, în cădere liberă pe piața internă – Companii

Cota de piață a Apple în China a atins un nou record în al patrulea trimestru al lui 2021, producătorul de iPhone reușind să-și recupereze poziția de lider al pieței în această țară pentru prima dată în ultmii 6 ani, în timp ce vânzările rivalei Huawei s-au prăbușit din cauza sancțiunilor americane, anunță CNBC.

Gigantul tech american a reușit să acapareze 23% din piața chineză după ce vânzările sale au trecut cu 32% în ultimul an, potrivit companiei de analiză de piață Counterpoint Research.

Creșterea înregistrată de Apple a avut loc în pofida faptului că piața din China s-a contractat cu 9% în 2021, o bună parte din succesul înregistrat de compania fondată de Steve Jobs fiind pus pe seama noului model iPhone 13, lansat în luna septembrie a anului trecut.

„Noul iPhone 13 a fost un succes datorită prețului de pornire relativ scăzut în momentul lansării sale în China, precum și noii sale camere și funcționalităților 5G, afirmă Mengmeng Zhang, un analist de la Counterpoint Research.

„În plus, Huawei, principalul concurent al Apple pe piața telefoanelor premium, s-a confruntat cu o scădere a numărului de vânzări din cauza sancțiunilor impuse de Statele Unite”, adaugă acesta.

Huawei, lăsat cu mult în urmă de Apple pe piața din China

Gigantul chinez Huawei, odată principalul jucător pe piața telefoanelor smart din China și întreaga lume, a fost paralizat de sancțiunile americane care au lăsat compania fără componente cheie și software necesare dispozitivelor sale.

Cota de piață a Huawei în China a scăzut la doar 7% în al patrulea trimestru al anului trecut, numărul de vânzări al companiei prăbușindu-se cu nu mai puțin de 73% față de începutul lui 2021.

Doi producători mai puțin cunoscuți la nivel internațional, Vivo și Oppo, au urmat Apple în clasamentul vânzărilor, cu o cotă de piață de 19%, respectiv 17%.

Honor, un brand de telefoane smart deținut anterior de Huawei dar care a devenit între timp o companie distinctă, a fost al patrulea cel mai mare jucător, cu 15% din piață, urmat de Xiaomi cu o cotă de 13%.

Toate acestea sunt branduri chinezești care au crescut și pe piețele globale.

Citește și:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *