“Alegeri anticipate”, revendicarea cea mai mediatizata in online in timpul protestelor de strada
FOTO: MIHAI DASCALESCU / MEDIAFAX FOTO
“Alegeri anticipate” a fost revendicarea cea mai mediatizata in online in timpul protestelor de strada incepute in urma cu doua saptamani, pe urmatoarele doua locuri situandu-se “Jos Basescu” si “Demisia presedintelui”, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare.
Monitorizarea a fost realizata in perioada 12-24 ianuarie pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter si pagini publice de Facebook – in total, circa 57.000 de surse online in limba romana. Analiza a luat in calcul mediatizarea a noua sintagme cheie, legate de proteste, in mediul online:, “Alegeri anticipate”, “Jos Basescu”, “Demisia presedintelui”, “Demisia guvernului”, “Legea sanatatii”, “Taxa Auto”, “Marirea salariilor/cresterea salariilor”, “Salvati Rosia Montana” si “Marirea pensiilor”/”cresterea pensiilor”.
Potrivit unui comunicat, ierarhia vizibilitatii este condusa de sintagma “Alegeri anticipate”, care inregistreaza peste 25% dintre mentiunile din online despre cele 9 sintagme monitorizate (3.509 mentiuni din totalul de 13.932).
“Jos Basescu” si “Demisia Presedintelui” detin cate 22,2%, respectiv 14% din mediatizare, fiind urmate de “Demisia Guvernului” si “Legea Sanatatii”- cu 13,6%, respectiv 12,4%. Impreuna, primele cinci sintagme din fruntea clasamentului cumuleaza 87.4% din totalul mentiunilor, in timp ce restul se distribuie intre celelalte patru sintagme.
Topul sintagmelor mediatizate in online include “Taxa Auto” cu 9,9% si “Marirea salariilor/cresterea salariilor” cu 1,1%. Spre sfarsitul clasamentului, cu sub 1%, s-au pozitionat “Salvati Rosia Montana”- 0,9% si “Marirea pensiilor”/”cresterea pensiilor” – 0,7%.
Pentru sintagmele analizate, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilitatii, avand o pondere de 85,4% in mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completata de Twitter – 7,7%, bloguri – 6,5% si Facebook – 0,4%.
Mediafax Monitorizare monitorizeaza in prezent toate categoriile de surse online: presa, dar si social media. Astfel, agentiile de PR si specialistii in comunicare din companii pot afla …