A fost aprobata participarea elevilor romani la evaluarea PISA 2009

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Guvernul Romaniei a aprobat in sedinta de marti participarea Romaniei la Programul international dezvoltat de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) – Programme for International Student Assessment / PISA 2009. PISA este unul dintre cele mai performante tipuri de evaluare a cunostintelor elevilor de 15 ani, care se bazeaza pe analizarea modului in care elevii pot folosi, in practica, cunostintele de la scoala. Pana acum, elevii romani s-au situat pe ultimele locuri in clasamentul international.

Executivul a decis asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului a sumei de 35.000 euro suma ce reprezinta de participare a Romaniei in acest program de evaluare internationala a elevilor.

„Prin aprobarea acestui act normativ si participarea la evaluarea de tip PISA, Ministerul Educatiei are posibilitatea de a face analize comparative in domeniul educatiei, prin raportare la rezultatele celorlalte state participante”, se arata intr-un comunicat transmis de Ministerul Educatiei.

„De asemenea, Hotararea de Guvern are impact asupra imbunatatirii procesului de invatamant generand cresterea calitatii activitatilor realizate de cadrele didactice in materie de proiectare curriculara, evaluare de proces, evaluare manuale scolare si a procesului predare-invatare-evaluare”, mai spune documentul.

PISA este o evaluare comparativa, standardizata international, initiata de tarile membre OECD in 1999, cu scopul de a masura achizitia competentelor de baza ale elevilor flati la finalul invatamantului obligatoriu, in domeniile citire/lectura, matematica si stiinte. Romania participa la acest program, incepand cu anul 2000.

Evaluarea, care se face la un interval de trei ani i-a situat, pana acum, pe elevi romani in partea de jos a clasamentului. Ultima evaluare s-a facut in 2006 iar rezultatele ei, si pozitia ocupata in top de tara noastra va fi facuta publica la sfarsitul lunii decembrie, in acest an.

Raportul Ministerului Educatiei si Cercetarii asupra starii sistemului national de invatamant pe 2005-2006 dezvaluie niste rezultate nu tocmai de lauda: ?Romania se situeaza pe locul 34 din 43 de tari participante, sub media OECD, cu scorul global pe domeniile evaluate de 432?. La citire si matematica, elevii romani sunt pe locul 34, iar la stiinte sunt pe pozitia 32.

Rezultate mai proste decat romanii au numai opt tari. Situatia cea mai dramatica la nivel de generatie (anul 2003) este la citire, unde peste 40% dintre elevii participanti au avut probleme la parcurgerea unui text.

spot_imgspot_img