„Analiza documentelor transmise de catre Telekom Mobile cu privire la incidentul de securitate care i-a afectat reteaua in luna martie a acestui an a aratat ca au fost incalcari grave ale conditiilor de disponibilitate ale serviciilor furnizate catre utilizatori. A fost cel mai grav incident inregistrat pe piata comunicatiilor electronice din Romania, prin urmare am aplicat acestui furnizor doua amenzi in valoare totala de 1.100.000 de lei”, a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM, potrivit Mediafax.
„ANCOM a sanctionat Telekom Romania Mobile Communications cu doua amenzi in cuantum de 1.100.000 de lei pentru nerespectarea obligatiei prevazute in Licenta de utilizare a frecventelor radio detinuta de a se asigura ca indisponibilitatea retelei este mai mica de 35 de minute pentru o perioada de 6 luni si, respectiv, nerespectarea obligatiei de a pastra log-urile de retea inregistrate la nivelul de granularitate din Licenta”, arata comunicatul.
Telekom ofera clientilor reduceri la factura si beneficii suplimentare in contul nefunctionarii serviciilor mobile pe 5 martie
Conform Autoritatii, furnizorul trebuie sa se asigure ca indisponibilitatea retelei nu depaseste 35 de minute pe o perioada de 6 luni. Pentru ca indisponibilitatea retelei a avut consecinte grave, afectandu-le utilizatorilor posibilitatea de a realiza convorbiri, de a accesa serviciile de posta electronica, de a accesa serviciile de supraveghere de la distanta a persoanelor sau de a telecomanda dispozitive de siguranta/protectie, Telekom Mobile a primit o amenda in valoare de 600.000 de lei.
„O alta obligatie prevazuta in Licenta prevede ca furnizorul sa pastreze log-urile de retea inregistrate pentru o perioada de 6 luni. Aceste instrumente sunt folosite pentru a putea demonstra Autoritatii disponibilitatea retelei conform cerintelor impuse. Furnizorul nu a putut indeplini cererea ANCOM de a transmite log-urile de retea inregistrate pentru ultimele 6 luni la nivelul de granularitate din Licenta, ingreunand astfel analiza efectuata pentru a determina gradul real de indisponibilitate a retelei Telekom Mobile in data de 5 martie 2018. Pentru aceasta abatere, Autoritatea a aplicat o amenda in valoare de 500.000 de lei”, arata documentul.
Conform reglementarilor in vigoare, furnizorii de retele si servicii de comunicatii electronice au obligatia de a lua masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru a gestiona in mod corespunzator riscurile privind securitatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, in special pentru a preveni si limita impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor si asupra retelelor interconectate. De asemenea, acestia au obligatia de a lua toate masurile necesare pentru a garanta integritatea retelelor proprii, astfel incat sa asigure continuitatea furnizarii serviciilor prin intermediul acestor retele.
„Incidentele care afecteaza un numar mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel putin 60 de minute sunt incidente cu impact semnificativ care pot afecta sau ameninta, direct sau indirect, securitatea si integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice la nivel national sau european”, precizeaza ANCOM.
La inceputul lunii martie, reteaua de telefonie mobila Telekom „a intampinat probleme tehnice”, fiind ulterior congestionata.
„In cursul zilei de astazi, Telekom Romania a intampinat probleme tehnice in reteaua mobila. Acestea au afectat clientii la nivel national. Situatia a aparut in urma problemelor la un echipament, iar ulterior am experimentat un efect de congestie similar unui bulgare de zapada, in urma incercarilor repetate de apeluri ale clientilor afectati”, au transmis, la data de 5 martie, reprezentantii …