Amenda pentru Orange. Compania nu a comunicat clientilor ca pot denunta unilateral unele contracte

“In urma unor sesizari primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de incheiere de catre Orange Romania a unor contracte la distanta, ANCOM a desfasurat o investigatie si a constatat ca operatorul de telefonie mobila nu a comunicat clientilor, inainte de a incheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informatii privind data la care este considerat incheiat contractul, precum si faptul ca au dreptul sa denunte acel contract in termen de 14 zile lucratoare de la data incheierii contractului sau a livrarii echipamentului, fara plata vreunor penalitati sau despagubiri si fara invocarea vreunui motiv, asa cum prevede OUG 111/2011 privind comunicatiile electronice”, se arata intr-un comunicat al ANCOM.Orange Romania este parte a grupului francez de telecomunicatii Orange si este cel mai mare operator local de telefonie mobila in functie de cifra de afaceri si numarul de clienti la finele anului 2012.”Decizia ANCOM este surprinzatoare, avand in vedere explicatiile oferite anterior autoritatii de Orange Romania pe marginea acestui subiect. In consecinta, evaluam posibilitatea contestarii in justitie a acestei decizii”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul Public Affairs, Wholesale&Partnerships al Orange Romania, Dorin Odiatiu.La solicitarea MEDIAFAX, reprezentantii ANCOM au comunicat ca investigatia institutiei s-a desfasurat in perioada aprilie-iulie si a fost declansata in urma a doua reclamatii.”Doua reclamatii au facut obiectul controlului care s-a soldat cu sanctiunea comunicata. Dupa demararea controlului, ANCOM a primit inca doua reclamatii cu acelasi obiect, care sunt inca in curs de investigare. Orange trebuie sa puna in aplicare masurile dispuse de ANCOM in termen de 45 de zile de la data comunicarii sanctiunii, care a fost 29 iulie”, se arata in raspunsul ANCOM.In comunicat ANCOM arata ca odata cu livrarea echipamentului, clientii Orange Romania au primit si semnat contractul. Ulterior activarii abonamentului contractat in aceste conditii, petentii au solicitat rezilierea contractului fara plata penalitatilor aferente incheierii relatiei contractuale inainte de expirarea perioadei minime contractuale.”Orange Romania, considerand contractul incheiat cu abonatii un contract scris, si nu unul incheiat la distanta, a respins solicitarea utilizatorilor, cerand plata in avans a taxei de abonament pentru numarul de …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *