Anul electoral ne salveaza de taxa pe autostrada

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Firma britanica Atkins studiaza posibilitatea introducerii taxei pe autostrazile A1 si A2. Politicienii au ultimul cuvint.

Circulatia pe singurele autostrazi deschise din Romania, respectiv A2 (Bucuresti-Constanta) si A1 (Bucuresti-Pitesti), aproape sigur nu va fi taxata din 2008.
Cristian Duica, director general adjunct al CNADNR pentru intretinere si administrare, spune ca este prematur sa se vorbeasca despre taxarea traficului pe A1 si A2. ?Aceasta va fi o decizie politica, iar o eventuala introducere a taxelor va fi decisa dupa ce Atkins isi va prezenta concluziile (ianuarie 2008 – n.red.)?, afirma acesta.

?Septimiu Buzasu (secretar de stat in Ministerul Transporturilor – n.red.) a declarat recent sindicatelor ca nu va fi introdusa anul viitor o taxa pe A1 si A2?, a declarat Duica pentru Cotidianul. Mai mult, surse din conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) au declarat ieri pentru Cotidianul ca ?taxarea pe autostrada, masura mai putin populara, nu va fi introdusa intr-un an electoral?.

Responsabilii CNADNR au dat in studiu firmei britanice Atkins posibilitatea taxarii pe autostrazile A1 si A 2 de catre firmele care le vor concesiona. ?Taxarea ar putea fi facuta din 50 in 50 de kilometri, urmind sa fie instalate aparate de taxat la fiecare nod rutier. In prezent, compania britanica Atkins realizeaza o evaluare a traficului si a resurselor necesare intretinerii autostrazii A2, in functie de care va fi stabilit cuantumul taxei. Ulterior va fi analizata si situatia autostrazii Bucuresti-Pitesti?, a declarat Dorin Debucean, director adjunct din cadrul CNADNR, citat de MEDIAFAX.

Cel mai devreme, un concesionar pentru autostrada A2 va fi selectionat in luna iunie a anului viitor, moment la care acesta va incepe construirea unor benzinarii, spatii de alimentatie publica pe autostrada.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat anterior ca introducerea taxarii pe autostrada va impune renuntarea la rovinieta. Rovinieta este una dintre sursele principale de finantare ale CNADNR, aducind anual 200 de milioane de euro. Introducerea taxarii pe o retea de autostrazi subdezvoltata ar lipsi compania de aceasta importanta resursa financiara, in conditiile in care legislatia UE nu permite coexistenta celor doua taxe.

spot_imgspot_img