Autostrada-centura a Capitalei, gata in trei ani si cu taxa

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Noua centura va costa in jur de un miliard de euro. Traficul pe aceasta sosea va fi taxat, contrar practicilor din tari ale UE.

Statul va concesiona realizarea viitoarei autostrazi ocolitoare a Capitalei, care va fi gata in aproximativ trei ani, a declarat joi ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Proiectul presupune realizarea a cel putin 100 de kilometri de autostrada in jurul Capitalei, la o distanta cuprinsa intre unu si zece kilometri spre exteriorul actualei centuri ocolitoare. Intr-o prima etapa va incepe construirea portiunii de nord, care va avea la vest un nod de legatura cu autostrada A1 Bucuresti-Pitesti, iar la est, altul cu autostrada A2, Bucuresti-Constanta. Lungimea portiunii nordice a autostrazii va fi de 52 de kilometri.

Pina in prezent au fost angajate firmele care acorda consultanta statului pe parcursul negocierii cu firmele interesate de concesiune, urmind ca pina la finele anului sa fie angajat si concesionarul. „Lucrarile vor demara cel mai probabil la inceputul anului viitor”, spune ministrul Orban. Termenul de trei ani dat de Ludovic Orban este unul foarte strins, luind in considerare complexitatea negocierilor presupuse de concesiune, dificultatea exproprierilor terenurilor necesare si obtinerea autorizatiilor. Ludovic Orban a spus ca se bazeaza pe simplificarea procedurilor de expropriere si de obtinere a autorizatiilor, in urma adoptarii de catre Guvern a unui proiect de act legislativ in acest sens.

Parcurgerea autostrazii se va face contra unei taxe, spune ministrul Transporturilor. Intentia sa contravine practicilor din multe tari europene in care traficul pe centurile ocolitoare nu este taxat tocmai pentru a determina automobilistii in tranzit sa ocoleasca centrele aglomerate ale oraselor. Spre exemplu, astfel de scutiri de taxe se practica in Italia si in Bulgaria, insa metoda nu este agreata de ministru. Acesta vrea taxa pe autostrada ocolitoare, dar si o alta in interiorul orasului, care sa goneasca soferii spre autostrada-inel. „Nu va fi o taxa asa cum vrea acum primarul Videanu”, spune insa ministrul, facind referire la intentia municipalitatii de a taxa cu 5 lei fiecare masina care circula prin centrul orasului. Taxa pe autostrada va ajuta la recuperarea partiala a investitiei concesionarului, estimata in jurul unui miliard de euro. Schema finala de taxare va fi definitivata dupa alegerea concesionarului, iar aceasta va fi un element important in selectia sa.

Proiectul presupune achizitionarea a cel putin 400 ha de teren si realizarea a 20 de noduri de trecere spre drumuri judetene sau nationale, care vor fi intersectate de autostrada ocolitoare. Planuri de realizare a acesteia dateaza din perioada 2003, cind fostul ministru Miron Mitrea a stabilit in principiu un parteneriat public-privat cu investitori chinezi atit pentru acest proiect, cit si pentru un pod peste Dunare, la Braila. Propunerea de colaborare a fost intrerupta unilateral de partea romana dupa venirea Aliantei D.A. la guvernare.

spot_imgspot_img