Autostrada Comarnic-Brasov, o noua amanare. “Lucrarile, greu de suportat de la buget”

Autostrada Comarnic-Brasov, o noua amanare

Ministerul Transporturilor anunta ca “Autostrada Comarnic – Brasov este necesara, insa a fost catalogata in urma dezbaterilor ca fiind greu de suportat de bugetul tarii”.

“La solicitarea Premierului Victor Ponta, Ministerul Transporturilor urma sa prezinte situatia si decizia cu privire la realizarea Autostrazii Comarnic – Brasov pana in 15 februarie 2015. Acest subiect a fost supus dezbaterii publice, mass-mediei, Parlamentului, societatii civile si analizelor din partea partidelor politice si asociatiilor profesionale. In urma acestora, au fost exprimate sute de pozitii divergente”, anunta un comunicat al Ministerului Transporturilor.
“Autostrada Comarnic – Brasov este necesara, insa a fost catalogata in urma dezbaterilor ca fiind greu de suportat de bugetul tarii”, spune ministerul.
In acest context, au fost initiate discutii intre reprezentantii MT, CNADNR si ai consortiului castigator.
“Am discutat cu consortiul si, in varianta in care vom reusi sa restructuram proiectul si sa gasim un model financiar mai eficient in raport cu bugetul tarii, pe care sa-l aducem intr-o zona in care pot participa si alte institutii financiare internationale (BEI, BERD, IFC – cu care MT are programate discutii pe aceasta tema) si daca vom avea si o pozitie favorabila si din partea Eurostat, deci daca gasim o astfel de varianta, care sa fie acceptata de toata lumea, mergem mai departe. Daca nu, si se mentin datele actuale, va trebui sa gasim o alta constructie a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurarii proiectului continuam pana in luna aprilie discutiile cu partenerii din consortiul Vinci-Strabag-Aktor”, spune Ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
La inceputul anului 2014, CNADNR a incheiat un memorandum cu consortiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevede concesiune de lucrari publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea autostrazii Comarnic-Brasov.? Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care 4 ani constructie si 26 de ani operare si intretinere. Lungimea autostrazii 53,22 km. Valoarea estimata pentru lucrarile de proiectare si constructie – 1,828 mld. Euro (fara TVA).
Denise Rifai: Care este diferenta dintre Dan Sova si Ioan Rus?
Jurnalista Realitatea TV Denise Rifai nu reuseste sa mai vada vreo diferenta intre Ioan Rus si fostul responsabil cu construirea autostrazilor, Dan Sova. Rifai observa ca proiectul autostrazii ramane in acest moment in aer, in conditiile in care Ministerul Transporturilor nu ofera o data clara la care vom avea noi informatii.”Important e sa amintim ca noi, Realitatea TV, suntem cei care anul acesta, vazand zecile de mii de oameni incolonati pe aceasta bucata de drum, Comarnic-Brasov, unde au petrecut cate sapte ore in medie de la Bucuresti la Brasov, noi suntem cei care am facut presiuni pentru a vedea acel memorandum incheiat cu acest superconsortiu”, a spus jurnalista Realitatea TV, care a subliniat ca suma estimata pentru proiect era una “fenomenala, de nesuportat de autoritatile romane”.?
“Pproblema e ca nici acum nu stim cum se va construi aceasta bucata de autostrada. Practic nu mai vedem diferenta dintr Dn Sova si actualul ministru Ioan Rus, nu primim decat o noua aminare”, a mai spus Rifai.
Edi Pastia: Cum sa fii ministru al Transporturilor si sa nu iti fie rusine sa iesi pe strada?
Jurnalistul Realitatea TV Edi Pastia observa esecul general al programului de construite de autostrazi al Romaniei, dar si dezamagirea produsa de Ioan Rus.
“Toata lumea, inclusiv cei din Transporturi, am crezut ca ministrul Ioan Rus este altceva. Ar fi trebuit sa ne dea de gandit in momentul in care a spus ca noi, bucurestenii, nu am vrut sa facem autostrazi. Ar fi trebuit sa ne dea de gandit atunci cand a acceptat sa duca mai departe un proiect cu aceeasi actori ca acum in urma cu cativa ani. Nu in ultimul rand, masterplanul, un document care acum doua luni arata intr-un fel, iar acum arata radical schimbat. La ce ne mai folosesc proiectele? La ce ne mai folosesc studiile de fezabilitate, care costa zeci sau sute de milioane de euro? Ritmul de construire de autostrazi in Romania e de 16 km pe an. In masterplan se ajunge la 30 de km anual. Daca asta e modul in care noi romanii ne raportam la lumea civilizata, atunci ne meritam soarta si meritam sa mergem pe drumuri precum DN1, E 85. In Romania s-au cheltuit sapte miliarde de euro si s-au construit 400 de km de autostrada. Eu nu imi imaginez cum sa fii ministru al transporturilor sau fost ministru si sa nu isi fie rusine sa iesi pe strada, sa te plmbi pe drumurile tarii”, a spus Pastia.”In formula actuala nu exista nicio sansa sa se realizeze acets proiect. Totul trebuie luat de la capat intr-un mod serios si responsabil. Adica alti ani, alti nervi si bani pierduti si oameni care isi vor pierde viata in accidente”, a mai spus jurnalistul Realitatea …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *