BNR vrea sa-i tina departe de instante pe romanii pacaliti de banci

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Bogdan Olteanu, viceguvernator al BNR / FOTO: Rompress.ro

BNR va propune, in aceasta primavara, un mecanism care sa se ocupe de solutionarea litigiilor dintre clienti si banci, practic sa medieze o negociere intre parti inainte de ajungerea in sala de judecata.

Banca Nationala a Romaniei se afla in faza de evaluare a propunerilor referitoare la implementarea unui mecanism independent care sa incerce sa solutioneze eventualele litigii dintre consumatorii de servicii financiare si prestatorii acestor servicii inainte de apelarea la instanta, respectiv mediere, arbitraj sau o institutie publica independenta, sustine viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Bogdan Olteanu.
„Va trebui sa alegem o cale. O institutie cu competente pe toate domeniile sau constatam si in aceasta situatie existenta unei specificitati a industriei financiare si a serviciilor financiare si necesitatea separarii domeniului pietelor financiare, care este mai larg decat al serviciilor bancare? Separam aceste piete financiare de zona economiei reale? (…) Sunt intrebari la care trebuie, probabil in aceasta primavara, sa dam un raspuns si sa facem propuneri de legiferare. Vom astepta apoi din partea Parlamentului sa ne creeze cadrul institutional in care sa putem functiona”, a declarat luni Bogdan Olteanu, citat de Agerpres.
In opinia sa, asigurarea unui echilibru intre consumator si agentul economic este importanta inclusiv din perspectiva asigurarii stabilitatii financiare, dar si din punctul de vedere al stabilizarii si incurajarii creditului.
„Cel putin din aceste doua puncte de vedere, interesul BNR in instituirea mecanismului este evident”, a explicat Olteanu.
Oficialul BNR a subliniat faptul ca, in Romania, protectia consumatorului in general, si a consumatorului de servicii financiare in special, reprezinta o necesitate sociala, dar si o responsabilitate institutionala generata de adoptarea, in 2013, a Directivei 11, care este in proces de implementare si in Romania.
„Prin aceasta directiva se urmareste implementarea unui mecanism prin care, intre comerciant si consumator sa se poata realiza o solutionare alternativa a eventualelor dispute, anterior accesului la instanta”, a mai spus Bogdan Olteanu.
El a mai spus ca este foarte important ca solutiile propuse sa fie accesibile financiar, mai ales ca Directiva Europeana se refera la costuri zero sau simbolice pentru consumator. De asemenea, solutiile trebuie sa fie rapide si …

spot_img