Platforma digitala Boom TV, operata de S.C. DTH Television Grup SA, a primit marti, de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA), licenta audiovizuala pentru o televiziune cu profil sportiv, Boom Sport Two, care va fi lansata in acest an, cu o investitie de 1.843.000 euro.
Solicitarea de licenta audiovizuala prin satelit a S.C. DTH Television Grup SA pentru Boom Sport Two a fost analizata in sedinta de marti a CNA. Solicitarea a fost aprobata cu noua voturi pentru si doua impotriva (Cristina Trepcea si Christian Mititelu).
La sedinta au participat si doi reprezentanti ai DTH Television Grup, respectiv Smaranda Radoi, director de continut, si Alexandru Turbatu, director tehnic.
Potrivit Smarandei Radoi, lansarea unui nou canal de sport marca Boom va oferi posibilitatea companiei DTH Television Grup de a folosi la maximum drepturile detinute. Necesitatea unui nou canal de televiziune, pe langa Boom Sport One, este determinata de contractul pentru difuzarea meciurilor din UEFA Champions League (optiunea a doua, prima optiune fiind la TVR), care permite transmiterea simultana a sapte meciuri pe zi, precum si difuzarea unor inregistrari ale meciurilor.
Astfel, Boom Sport Two va difuza meciuri din UEFA Champions League, preliminariile sud-americane pentru Cupa Mondiala 2010, dar si meciuri din campionatele Italiei si Spaniei, meciuri de baschet NBA si alte competitii sportive, precum atletism, hochei pe gheata, rugby, tenis, motorsport etc.
„Am apelat la o alternativa tehnica care ne permite difuzarea evenimentelor din acelasi interval orar, meciuri pentru care avem drepturi in prezent, campionatele Italiei si Spaniei. Odata cu achizitionarea meciurilor din UEFA, cantitatea de meciuri si evenimente pe care le vom putea transmite a crescut, in consecinta, am simtit nevoia de a apela la un nou canal pe care sa se difuzeze diferite meciuri in acelasi timp, cat si inregistrari (…) Vrem sa ne indepartam de local. Vrem sa promovam sportul in adevaratul sens al cuvantului. Exista cererea din partea publicului roman si pentru alte sporturi. Acesta este si motivul pentru care grila noastra nu contine doar meciuri de fotbal, ci si baschet, rugby, tenis si alte sporturi. Cautam sa nu oferim un monopol fotbalului”, a declarat Smaranda Radoi.
Ea a precizat ca postul va produce si difuza si buletine de stiri. „In prezent avem deja un buletin de stiri pe care il montam la sediul nostru. Avem oameni care lucreaza atat ca redactori de stiri, cat si comentatori. Punem bazele unui studio de stiri”, a explicat Radoi.
Potrivit proiectului depus de DTH Television Grup la CNA, postul Boom Sport Two va difuza programe productie proprie – 20%, productii audiovizuale ale altor producatori – 60% si programe preluate – 20%. In ceea ce priveste grila postului, 5% vor fi programe de informare si 95% – programe de divertisment si alte tipuri de programe.
Postul Boom Sport Two se va lansa in acest an, dupa cum a declarat pentru MEDIAFAX Smaranda Radoi.
Potrivit proiectului depus de DTH Television Grup la CNA, investitia preconizata pentru primii trei ani in Boom Sport Two este de 468.000 euro (2009), 625.000 de euro (2010) si 750.000 de euro (2011).
Estimarile companiei spun ca platforma digitala Boom TV va avea 240.000 de abonati la sfarsitul lui 2009.
Canalul Boom Sport Two va fi oferit clientilor in pachetul aditional de Sport, la un pret de vanzare de 2 euro pe luna plus TVA. Pachetul Sport va cuprinde urmatoarele canale: Boom Sport Two, Sport Klub, Extreme Sport si abonament la Boom Sport Live Broadband.
Boom TV estimeaza ca ponderea abonatilor care vor opta pentru pachetul aditional de Sport in totalul abonatilor societatii DTH Television Grup va fi de 16% in primul an (2009), 17% in al doilea an (2010) si 18% in al treilea an (2011), abonatii care au acces la Boom Sport Two crescand de la 38.000, la sfarsitul lui 2009, la 81.000 la sfarsitul lui 2011.
Solicitarea Boom TV de licentiere a televiziunii Boom Sport Two vine dupa ce, pe 9 septembrie 2008, S.C. DTH Television Grup SA a solicitat CNA sa aprobe difuzarea Boom Sport Two pe licenta celeilalte televiziuni sportive pe care o detine societatea, respectiv Boom Sport One.
CNA a aprobat atunci solicitarea, considerand ca S.C. DTH Television Grup SA nu are nevoie de o noua licenta audiovizuala, intrucat postul ar fi putut emite pe licenta televiziunii sportive Boom Sport. Reprezentantii Consiliului au spus atunci ca DTH Television Grup are nevoie de un nou post sportiv, pentru a nu se suprapune meciurile pe care le difuzeaza pe Boom Sport Two.
Boom este a cincea platforma de televiziune digitala de tip Direct to Home (DTH) din Romania, alaturi de Digi TV (operata de compania de cablu RCS & RDS), Focus Sat (operata de compania de cablu UPC), AKTA (operata de Digital Cable Systems) si Dolce (operata de Romtelecom).
Boom TV s-a lansat in aprilie 2006 si are in portofoliu opt posturi proprii, cea mai mare parte fiind specializate pe filme: Boom Action, Boom Comedy, Boom Drama, Boom Indian, Boom Music, Boom Sport One (televiziune de sport), Boom Hop! si Boom Smarty (posturi pentru copii), potrivit site-ului www.boomextra.ro. In plus, platforma digitala Boom TV retransmite un numar de alte 64 de posturi de televiziune.
Actionarii societatii DTH Television Group SA sunt Blackdazaar Limited din Cipru (42,477%), Elran (D.D.) Investments Ltd. din Israel (25,257%), Globalicom – Trade Ltd. din Israel (10,038%), Livemore Investments Group Ltd. (Insulele Virgine Britanice, 18,225%), Mivtach Shamir Holdings Ltd. Israel (2,994%), Constantin Druica (0,185%), Reuven Behar (0,185%), Rosenfarb Eyal Yosef (0,185%), Noam Jonathan (0,185%), Jacoby Daniel (0,148%), Meir Maor (0,074%) si Doron Revivi (0,046%).
Actionarul principal al Blackdazaar Limited este RP Explorer Master Fund – fond de investitii reprezentat de Louis Silver.





