Brandurile de lux sunt de obicei aducatoare de profituri uriase, marjele comerciale fiind foarte mari. Totusi de multe ori mentalitatea marilor producatori auto, axati pe volume, nu face casa buna cu brandurile de lux, detinute de acestia.
„La modul cel mai sincer nu avem nevoie de Infiniti, pur si simplu nu ne trebuie acel brand”, isi incepe declaratia Andy Palmer, vicepresedinte executiv Nissan. Palmer a acordat un interviu pentru Wards Auto, saptamana aceasta, in cadrul salonului auto de la Detroit, care se va incheia pe 27 ianuarie. Palmer vorbeste despre ceea ce inseamna un brand de lux pentru un producator de volum, cum este Nissan.
Palmer povesteste in interviu cum la un moment dat CEO-ul Nissan,?Carlos Ghosn, a venit la el si i-a spus: „Nu avem nevoie de Infiniti, poti opri proiectul daca vrei.” Palmer spune ca „Infiniti sunt masini premium frumoase, dar, sincer, sunt masini pentru discount”. El se refera la faptul ca de multe ori producatorii masinilor premium cad in capcana bataliei pentru discounturi, acolo unde castiga cel care ofera cel mai bun pret.
„Vindem masini de peste douzeci si trei de ani, insa cu o mentalitate impusa de Nissan”, continua Palmer. Nissan este unul dintre marii producatori asiatici, si dupa cum este normal, eforturile sale sunt concentrate pe lupta intre constructori in ceea ce priveste volumele. Atunci cand vorbim despre Infiniti, marca de lux detinuta de Nissan are anual vanzari de aproximativ 200.000 de unitati la nivel mondial, ceea ce nu este putin, insa la inceput rezultatele erau mediocre. In 2004 se vindeau doar 78.000 de masini la nivel global, ceea ce poate fi considerat catastrofal, avand in vedere infrastructura pusa la dispozitie de Nissan lui Infiniti.
VEZI SI CUM ARATĂ NOUL MINI CLUBMAN?”Bond Street”
Mutarea salvatoare facuta de Nissan, lovitura pentru Audi
Palmer spune in interviu ca majoritatea brandurilor de lux detinute de producatori de volum au aceeasi problema si cad in capcana volumelor, cu exceptia unuia singur: Audi. Marca germana premium, desi este detinuta de Volkswagen, are o identitate aparte, foarte bine conturata.?
Audi a scapat de conotatiile aduse de asocierea sa cu o marca destinata segmentului mediu al pietei, cum este Volkswagen. Autonomia capatata de Audi in cadrul grupului german a permis aparitia unor profesionisti „care au putut intelege segmentul premium al pietei intr-un mod premium”. Acesti profesionisti au stiut ce sa dea pietei pentru a creste valoarea brandului Audi.
De aceea Nissan a luat de la Audi pe unul dintre cei mai buni oameni ai lor. „Am spus ca il vreau pe cel mai bun tip de la Audi,” continua Palmer.?Johan de Nysschen, fost director executiv al Audi in SUA, a venit la Nissan in 2004. Pana in 2011 el a reusit sa urce vanzarile la circa 118.000 unitati. Totusi nu volumele au fost obiectivul lui de?de Nysschen.
Vezi si VIDEO Cursa de-a soarecele si pisica la 300 km/h pe Autobahn: Kawasaki vs Audi RS6
Conform lui Palmer primele …