Cat este de sigura o masina accidentata si reparata

Un studiu efectuat de catre KTI (institut german de cercetare a metodelor si tehnologiilor de reparare a caroseriilor de autovehicule, cu o experienta de 47 de ani in domeniu) a dezvaluit faptul ca reparatiile de tinichigerie, chiar si atunci cand sunt efectuate in regia si sub controlul strict al producatorului, pot avea urmari neasteptat de neplacute in cazul unui accident ulterior. Cu aceasta ocazie, Volkswagen Romania a organizat un atelier fara perdea si menajamente, care aduce mai multa lumina si informatii in ceata industriei de reparatii a masinilor accidentate.Specialistii germani au facut un experiment folosind doua automobile Passat noi (modelul B6), proaspat iesite de pe linia de productie VW. Ambele au fost “accidentate” conform normelor Euro NCAP pentru impact lateral (obstacol deformabil, viteza in momentul impactului: 50 km/h, vehicul stationar cu manechini de incercare in habitaclu, sistem de masurare electronica a caroseriei cu masuratori in 17 puncte ale caroseriei) si reparate cu piese de origine, in ateliere autorizate. Singura diferenta a constat in tehnologia folosita pentru efectuarea reparatiei. In cazul 1, a fost utilizata o tehnologie care a fost furnizata si indicata de VW pana relativ recent, iar pentru cazul 2 s-a utilizat cea mai noua metodologie, livrata si ea, tot de producator. In cazul 1, stalpul B a fost inlocuit partial cu un subansamblu nou, restul piesei fiind indreptata prin incalzire. In cazul 2, stalpul B a fost inlocuit integral.Ulterior reparatiei, impactul a fost repetat pentru ambele cazuri iar rezultatele au fost comparate. In cazul 1, deformarile au fost mult mai mari (cu pana la …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *