Ce retele de socializare folosesc companiile romanesti.
Cele mai utilizate retele de socializare de catre firmele romanesti sunt Facebook, cu 93% rata de utilizare, YouTube cu 43% si LinkedIn cu 43%, conform unui studiu intitulat “EY Romania – Social media si mediul de afaceri romanesc”.
78% dintre companiile romanesti utilizeaza retelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumatate dintre companii utilizeaza marketing-ul pe retelele de socializare de cel putin un an. Aproape jumatate dintre aceste companii au o frecventa zilnica a postarilor.?
Pentru a se promova in social media, 39% dintre companiile romanesti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece considera in proportie de 83% retelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapida si eficienta de a prezenta noile produse si servicii, se arata intr-un comunicat de presa remis redactiei “Romania libera”.
Citeste si:?Ai cont pe o retea de socializare? Afla ce spune platforma online despre varsta si veniturile tale
Studiul analizeaza raspunsurile a 173 de reprezentanti ai unor companii romanesti din diverse industrii cu privire la modul in care abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acesta il are in prezent in activitatea lor. Chestionarul a fost aplicat in perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenti sunt reprezentanti ai unor companii cu venituri anuale care depasesc 10 mil EUR.
Daca Facebook-ul este utilizat de 93% dintre respondenti, Twitter are o rata de utilizare de 26%, in timp ce LinkedIn marcheaza o rata de utilizare de 41% in Romania. Majoritatea respondentilor aloca pentru marketingul pe social media intre 1-5 ore, in timp ce 30% aloca peste 10 ore in fiecare saptamana. Frecventa postarii variaza si ea, cu 49% dintre respondenti postand zilnic, 15% o data la 2-3 zile, 21% saptamanal, iar 15% lunar sau o data la cateva luni.
Scopurile cele mai des intalnite in utilizarea retelelor de …