Cele mai bune alimente care reduc stresul.

Fie ca este vorba despre anxietate, depresie sau doar iritabilitate, alimentele pot face uneori minuni.
O dieta sanatoasa este esentiala pentru pastrarea memoriei si a intelectului, dar si pentru a avea o buna dispozitie. Alimentele bogate in litiu, magneziu si vitamina B te pot ajuta sa controlezi stresul cotidian si sa iti imbunatatesti starea de spirit.
Cateva migdale, o portocala sau un pahar de lapte sunt solutii simple pentru a te inveseli rapid daca ai avut o zi stresanta.
Somon
Un deficit de seleniu poate cauza anxietate si iritabilitate. O portie de somon iti va oferi aproximativ 75% din nevoia zilnica de seleniu. Somonul este, de asemenea, o sursa de acizi grasi esentiali, Omega-3, care joaca un rol important in functia creierului si alunga depresia. Doctorii recomanda sa mananci peste, in special peste gras, precum somonul, macroul, heringul, tonul, cel putin de doua ori pe saptamana.
Spanac
Lipsa de acid folic reduce nivelul de serotonina din creier, care poate provoca depresie. Mananca spanac pentru a obtine 50% din aportul recomandat pe zi de acid folic. In plus, spanacul contine magneziu si mineralele care te pot ajuta sa pastrezi stresul la un nivel mic. Daca nu ii oferi corpului tau suficient magneziu, poti sa ai dureri de cap frecvente si sa te simti obosit. Aproximativ sapte din zece oameni nu au suficient magneziu in corp. Nu este de mirare ca sunt morocanosi. Daca nu esti un fan al spanacului, incearca sa il inlocuiesti cu multe salate, alimente care contin aceeasi substanta.
Migdale, nuci si fistic
Din alimentatie nu trebuie sa lipseasca migdalele, nucile si fisticul mai ales in perioadele de solicitare si stres. Acestea contin vitamina E, B2, dar si zinc si magneziu si pot reduce starea de anxietate, depresie, stres. Incearca in zilele dificile sa inlocuiesti margarina traditionala de la micul dejun cu unt de migdale si adauga cateva nuci in salata pe care o mananci la pranz.
Fulgi de ovaz
Carbohidratii din cerealel ajuta creierul sa produca mai multa serotonina, o substanta care ajuta creierul sa se relaxeze. Fulgii de ovaz au un continut ridicat de fibre pe care stomacul le digera in mai mult timp astfel incat iti poti pastra buna dispozitie mai mult timp. Daca vrei sa grabesti procesul de eliberare al serontoninei, poti adauga o lingura de gem peste fulgi. Cand stii ca vei avea o …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *