CFR primeste interdictie sa semneze un contract de peste trei miliarde lei

Dispozitia Curtii de Apel Bucuresti este valabila pana la solutionarea recursului formulat tot la aceasta instanta de catre asocierea condusa de Alstom.
Compania franceza, asociata cu cea romaneasca Euroconstruct Trading 98, contesta o decizie a Tribunalului Bucuresti privind licitatia mentionata.
Decizia Tribunalului a fost ca excluderea Alstom din licitatie a fost corecta si ca valorosul contract trebuie atribuit asocierii concurente Strabag-Swietelsky.
Cazul acestei licitatii a ajuns panba la Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor. Parlamentarii au fost revoltati din cauza faptului ca oferta austriecilor de la Strabag era mult mai scumpa. Firma franceza a fost descalificata dupa ce Euroconstruct Trading 98, companie ce facea parte din consortiu a intrat in insolventa. Desi Autoritatea de Achizitii recomanda CFR sa verifice capacitatea asocierii Alston Transport de a derula contractul, CFR SA a preferat sa excluda asocierea Alstom Transport desi aceasta avea un pret mai bun decat Strabag -Swietelsky.
Prevederile legale permit atribuirea unui contract unei firme in insolventa daca aceasta face dovada ca poate si are resursele necesare derularii contractului.
“In data de 5 iulie 2018 am luat act despre decizia CNCF CFR SA de a atribui licitatia pentru modernizarea subsectiunilor Brasov – Apata si Cata – Sighisoara catre Asocierea Brasig, formata din Strabag-Swietelsky. Desi Consortiul din care facem parte (Asocierea Railworks formata din Alstom, Aktor, Euro Construct Trading “98 si Arcada) a fost anterior declarat admisibil si s-a clasat pe locul I, CFR a decis atribuirea acestui contract catre asocierea clasata pe locul al treilea, pretul acestei ofertei fiind semnificativ mai mare. Analizand motivele deciziei invocate in comunicarea primita, am constatat faptul ca se refera la starea de insolventa a unuia dintre partenerii nostri de consortiu, desi credem ca acest lucru contravine atat legii insolventei cat si legislatiei nationale si europene in materie de achizitii publice”, spunea in vara acestui an Alstom, intr-un comunicat de presa.
“Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a desemnat Asocierea Brasig Strabag -Swietelsky castigatoare a procedurii de licitatie publica pentru modernizarea subsectiunilor Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, aflate pe sectiunea Brasov – Sighisoara, componenta a Coridorului Rin – Dunare, pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteza maxima de 160 km/h. Oferta financiara a Asocierii Brasig Strabag – Swietelsky a fost de 3.143.153.533,29 lei fara TVA, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii”, se arata la acel moment intr-un comunicat de presa al operatorului national de cai ferate.
Sursa de finantare pentru modernizarea subsectiunilor Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, in lungime totala de 86 de kilometri, este asigurata din fonduri nerambursabile si de la bugetul de …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *