Chinezii provoaca asteptarile pe care le avem din partea unui smartphone

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Intr-un caz in care ucenicul depașește maestrul, chinezii dovedesc din ce in ce mai des ca așteptarile pe care le avem din partea unui smartphone pot fi depașite. Ba chiar doborate in totalitate.

Intr-unul dintre mesajele sale populiste, Donald Trump le sugera celor de la Apple sa mute producția telefoanelor in State, pentru a avea parte de reduceri și mai mari de taxe. Acest episod a fost motivul perfect pentru a explica de ce China deține printre cele mai mari linii de asamblare din lume.

Pe scurt, China s-a dovedit a avea nu doar o mana de lucru extrem de calificata, ci și numarul de persoane necesar pentru a produce volume impresionante de produse pe an. De exemplu, Apple vinde peste 200 de milioane de telefoane in fiecare an, iar 2018 se anunța a fi un an al recordurilor doborate. Din nou!

Așa ca asiaticii au facut ce știu ei mai bine: sa observe și sa reproduca. La cațiva ani dupa revoluția smartphone-urilor, chinezii au inceput sa ofere servicii de asamblare companiilor de telecom și brandurilor nou aparute in Europa.

In același timp, cateva companii au scos capul și au inceput sa fie observate de catre consumatori. Daca pana in urma cu aproximativ 5 ani telefoanele de brand chinezesc erau considerate ieftine și atat, cateva nume au promis din ce in ce mai des ca performanța poate sta langa un preț rezonabil.

XIAOMI MI A1

Doua companii au avut campanii de marketing extrem de reușite, pe doua modele de business distincte. Prima ? OnePlus ? a abordat modelul Apple. Cu un singur model lansat in fiecare an, excepție facand ultimii doi, OnePlus a putut sa iși controleze toate acțiunile de marketing pe un mesaj cu care oamenii au putut rezona: „Never Settle” ? „Nu te mulțumi niciodata”.

A doua companie chinezeasca nu a avut același model de business precum Apple, insa a fost denumit Apple-ul chinezesc. Este vorba de Xiaomi, iar evoluția fulminanta este datorata in mare parte lui Hugo Barra. Acesta a plecat din echipa Google și a dezvoltat brand-ul Xiaomi printr-o linie unitara de design, chiar daca și-a atras critici pentru copierea modelelor Apple.

La randul lor, diviziile de hardware au incheiat parteneriate semnificante și au adus in fiecare an funcții din ce in ce mai avansate, reușind sa pastreze prețuri decente. In timp ce Apple și Samsung duceau un razboi al specificațiilor și prețurilor din ce in ce mai mari, Xiaomi provoca ideea ca un smartphone de top ar trebui sa fie scump.

Dar, pentru ca nu toți consumatorii iși permit modele de top, Xiaomi și-a indreptat atenția și catre zona de mijloc a pieței ? o zona dominata puternic de gama A a celor de la Samsung. Prin lansarea modelelor precum Xiaomi Mi A1 (urmata de a doua generație, un an mai tarziu), chinezii au devenit foarte rapid preferații publicului chinezesc, dar și al celui indian. Cu o populație de peste 1 miliard de locuitori, India este un teren extrem de tentant pentru producatorii de telefoane mobile. Statutul de țara in curs de dezvoltare inseamna ca telefoane precum Xiaomi Mi A1, cu ecran Full HD de 5.5″, procesor Octa-Core Qualcomm Snapdragon 625 și camera duala ajung sa fie extrem de dorite, mai ales ca prețul a coborat sub ?200.

Va cuceri Xiaomi lumea prin telefoanele sale cu prețuri agresiv de mici, cum este si cazul Xiaomi Mi A1? Doar timpul o va spune!

spot_img