CNA raspunde sindicatului politistilor: spotul “Le Birt” nu incalca legislatia audiovizuala

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis ca spotul “Le Birt”, la marca de cognac “Cava d” Oro” (in care apare replica “niste tarani”), nu incalca legislatia audiovizuala, si va trimite o scrisoare sindicatului politistilor in care le transmite ca spotul nu mai ruleaza din data de 1 mai.
Spotul “Le Birt”, pentru brandul de coniac “Cava d”Oro”, este considerat de presedintele Sindicatului National al Politistilor si Personalului Contractual (SNPPC) din Ministerul Internelor si Reformei Administrative, Liviu Butunoi, drept o incercare de sumbinare a autoritatii politistilor, care reflecta “lipsa lor de cultura”.

Sindicatul politistilor a solicitat CNA sa interzica spotul “Le Birt”, la marca de cognac “Cava d” Oro” (in care apare replica “niste tarani”), sustinand ca aceasta le-ar stirbi autoritatea in fata cetatenilor, care i-ar putea lua de “fraieri”.

Presedintele CNA, Rasvan Popescu, a declarat, in sedinta de astazu, ca spotul nu incalca legislatia audiovizuala si ca nu exista motive de interzicere a spotului, mai ales ca el nici nu mai ruleaza. “Pe legislatia audiovizuala nu se constata incalcari, iar spotul nu se mai difuzeaza din data de 1 mai”, a aratat Rasvan Popescu.

CNA a cerut un punct de vedere si de la Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC). Raspunsul RAC a fost acela ca spotul incalca prevederile articolelor 7 si 12 din Codul de publicitate. Articoluil 7.1 din Codul de publicitate precizeaza ca “publicitatea trebuie sa nu contina nici o forma de discriminare sau ofensa pe criterii sociale, politice, de rasa, nationalitate, sex, varsta, religie, origine, etnie, handicap sau orientare sexuala”, iar articolul 12 spune ca “denigrarea persoanelor, organizatiilor companiilor, activitatilor comerciale si industriale, profesiilor a produselor, elementelor de marketing, sau a altor elemente asociate acestora, chiar fara a fi mentionate explicit, este interzisa”.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) este autoritatea publica autonoma, aflata sub control parlamentar, care reglementeaza activitatea radiodifuzorilor. CNA elibereaza licente audiovizuale, autorizatii de retransmisie si decizii de autorizare audiovizuala.

Consiliul Roman pentru Publicitate este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non-profit, independenta, infiintata in anul 1999, cu scopul de a sprijini dezvoltarea in Romania a unui mediu de afaceri decent si onest, potrivit Codului de Practica in Publicitate pe care l-a elaborat, conform site-ului organizatiei, www.Rac. Printre membrii RAC se afla, printre altii, societati precum Altex, Nestle, Ringier si Unilevel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *