Companiile aeriene scad pretul biletelor pentru a-si pastra clientii

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Dupa cativa ani de crestere spectaculoasa, afacerile companiilor aeriene incep sa coboare sau, in cel mai bun caz, raman la aceeasi altitudine. Companiile, mari sau mici, se lupta sa-si pastreze clientii, iar cel mai des folosit instrument este ieftineirea biletelor.

Lupta s-a incins si mai mult de cand marile copanii au inceput sa apeleze la strategii low cost tocmai pentru a le rapi clienti micilor companii aeriene.

Prima mutare semnificativa a venit din partea Tarom: bilete de 50 de euro pentru cursele externe, dus-intors si 24 de euro pentru cele interne. Este drept ca oferta de 50 de euro era valabila fara taxele de aeroport, care pot tripla costul biletului, iar cea de 24 de euro pentru cursele interne se refera doar la anumite zile. In cursa au intrat si mari companii straine. Lufthansa a anuntat recent tarife de 99 de euro pe ruta Bucuresti-Milano, iar British Airways promoveaza Londra la 118 euro.

Conform datelor Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni din Romania, in primul trimestru numarul biletelor vandute a scazut cu 11%, iar incasarile cu 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta tendinta reprezinta o sabie cu doua taisuri, mai ales in cazul companiilor aeriene mari. Acestea risca sa ajunga in situatia ca veniturile per pasager sa scada atat de mult incat se vor transforma in pierdere.

Potrivit Money Express, in aceasta situatie este posibil ca cei care castiga sa fie tot companiile low cost, care din start au cheltuieli mai mici. Exista insa si exemple contrarii pe pietele Europei Centrale. In Polonia, razboiul dintre doua companii low cost s-a incheiat cu eliminarea completa de pe piata a uneia dintre ele.

spot_img