Lucrarile la Canalul Dunare – Bucuresti se vor relua la finele anului 2009, acestea fiind preconizate pentru finalizare in 2012, a declarat, ieri, Ludovic Orban, ministrul transporturilor. Costurile acestor lucrari se ridica la aproximativ o jumatate de miliard de euro. „Lucrarea a fost preluata de Ministerul Transporturilor (MT) de la Ministerul Mediului si vom face toate demersurile la rectificarea bugetara pentru a initia studiul de fezabilitate. Exista trei variante de finantare. Una este de la bugetul de stat, fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana sau concesiune”, a declarat Ludovic Orban. Acesta crede ca cel mai optimist termen pentru terminarea studiului de fezabilitate este de cel putin 7-8 luni, iar dupa maximum un an si jumatate sa inceapa lucrarile. „Legarea Capitalei de Dunare printr-o cale navigabila va duce la o capacitate de transport de pana la 20 de milioane de tone marfa pe an pe sectorul Budesti-Oltenita, din care 16 milioane de tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-1 Decembrie”, a declarat Avadanei Chiriac, fost sef de proiect.