Culisele tranzactiei Ford – Automobile Craiova

Culisele tranzactiei Ford - Automobile Craiova

Compania americana Ford ar putea plati pentru pachetul de 72,4% din actiunile Automobile Craiova un pret de zeci de milioane de euro, sau mai mult de 100 de milioane de euro, in functie de terenurile pe care le va prelua, au declarat pentru Mediafax surse apropiate negocierilor. “In acest moment, negocierile se poarta pe varianta ca terenurile unde nu se va face productie efectiva sa revina AVAS. Daca Ford va decide ca doreste si alte suprafete, atunci pretul ar putea creste substantial, la sute de milioane de euro”, au afirmat sursele.

Ford va achita banii pentru pachetul de 72,4% din capitalul societatii dupa indeplinirea clauzelor finale, dintre care cele mai importante sunt aprobarea de catre Parlament a legii privind privatizarea companiei si avizul Comisiei Europene privind legalitatea ajutoarelor de stat acordate producatorului de autoturisme din Craiova.

In luna iulie, reprezentantii Ford au prezentat premierului Tariceanu si comisiei de privatizare a Daewoo Craiova oferta tehnica pentru preluarea fabricii, anuntand ca in 2012 cheltuielile anuale ale companiei in Romania se vor ridica la un miliard de euro. La acea data, premierul Tariceanu afirma ca autoritatile romane nu sunt “focalizate” foarte mult pe pretul de vanzare al pachetului de actiuni, pentru ca o astfel de achizitie presupune un efort investitional extrem de important. “Cerinta principala este cea a realizarii unui proiect industrial de anvergura. Prin aceasta privatizare urmarim, in principal, efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere”, afirma Tariceanu. El le-a cerut chiar membrilor Cabinetului sa nu insiste in declaratiile publice asupra ofertei financiare depuse de Ford, ci sa se refere in principal la efectele economice si sociale ale privatizarii.

Producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii si la cresterea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si, posibil, la 9.000 de persoane.

Ford va produce la Craiova doua modele de autoturisme, primul urmand sa fie asamblat intr-un timp cat mai scurt de la incheierea contractului de privatizare, iar cel de-al doilea dupa o perioada mai lunga. Compania americana are in curs de proiectare un nou model de automobil care va fi fabricat exclusiv la uzina din Craiova, urmand ca productia unitatii sa fie destinata in special exportului.

Contractul pentru privatizarea Automobile Craiova va fi semnat miercuri, 12 septembrie, la Salonul International Auto de la Frankfurt, autoritatile romane dorind sa confere astfel tranzactiei un plus de notorietate.

Reprezentantii statului si cei ai Ford s-au intalnit, pe 5 septembrie, pentru a revedea toate clauzele contractului de privatizare, dupa ce o zi inainte au fost clarificate aproape toate aspectele tranzactiei. Ford a cerut sa beneficieze de ajutoarele pe care statul intentioneaza sa le acorde, in cadrul schemelor care vor fi aprobate de Comisia Europeana. Compania americana ar putea primi ajutor de stat direct de cel mult 175 de milioane de euro. Printre ajutoarele de stat la care Ford s-ar incadra si unde si-a aratat dorinta se regasesc investitiile pentru calificarea si pregatirea profesionala a personalului de la Craiova.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *