Cum au raspuns sefii de firme din Romania la intrebarea “Ce va sperie cel mai tare?”

Dureri de cap pentru antreprenorii romani

Nivelul ridicat al taxelor si birocratia continua sa fie principalele obstacole pentru afacerile din Romania.

Liderii de business din Romania au nominalizat incertitudinea din mediul de afaceri (17%) si nivelul taxelor (17%) ca fiind problemele principale ale firmelor in 2015. Urmeaza birocratia (16%) si lipsa de viziune a politicienilor (16%) in topul problemelor identificate de sefii de companii.
Principalele trei provocari pe care executivii le identifica in domeniul lor de activitate sunt: competitivitatea scazuta (16%), retentia angajatilor si managementul talentelor (14%) si presiunea pe pret (13%).
Intrebati care sunt schimbarile legislative care vor avea cel mai mare impact asupra afacerii pe mai departe, liderii de business au indicat intre primele trei: reducerea TVA (31%), scutirea de la plata impozitului pe profitul reinvestit (26%) si schimbarea regimului fiscal pentru liber-profesionisti.
De partea cealalta insa, principalele oportunitati indicate de respondenti in sectorul lor sunt: exportul de servicii IT in afara Romaniei (16%), potentialul de crestere a pietei interne (13%), si avansul tehnologic (12%).
Datele apar in studiul privind perceptia mediului romanesc de afaceri in a doua jumatate a anului 2015,?publicat joi de firma de consultanta EY Romania.
Liderii de business din Romania sunt increzatori atat in cresterea afacerilor lor in acest an, cat si in evolutia per ansamblu a economiei – arata concluziile studiului
Astfel, 40% dintre companiile incluse in acest studiu planifica o crestere semnificativa a cifrei de afaceri in 2015, cuprinsa intre 10% si 31%, in timp ce doar 27% estimeaza o crestere moderata a cifrei de afaceri, intre 5% si 10%. De asemenea, 55% dintre executivii care au raspuns la sondaj, sunt increzatori si foarte increzatori in evolutia economica a tarii.
Cresterea investitiilor pentru 2015 s-a temperat usor, pe masura ce ne apropiem de finalul anului. Astfel, doar 27% dintre respondenti mai prevad o crestere a investitiilor cu peste 10%, fata de 36%, la inceputul anului. Estimarile cele mai mari privind cresterea investitiilor sunt in domeniile productiei, constructiilor si imobiliarelor si in domeniul transporturilor.?
“Cresterea competitivitatii prin inovatie si cercetare, cresterea brand-ului si digitalizarea au urcat tot mai mult pe agenda de business a companiilor in acest an. In consecinta, liderii de afaceri se arata increzatori in potentialul care se afla in fata lor si se uita tot mai atent catre noile oportunitati pe care evolutia mediului de afaceri le deschide. Important este cum vor …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *