Cum pacalesc unele bancile clientii

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Constantenii au depus, de la inceputul anului pana acum, circa 170 de reclamatii la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor impotriva bancilor comerciale. Institutia a prezentat, ieri, doua metode prin care clientii sunt pacaliti.
Comisionari duble si incasari de dobanzi la comisioane
Intr-un caz, cu ocazia a doua restructurari de credite la acelasi consumator, banca a incasat comisioane timp de 49 de luni (in perioada 30.06.2010 – 03.06.2014), pentru o restructurare, si apoi, pentru a doua restructurare dupa cinci luni, a majorat creditul de rambursat cu valoarea comisionului, generand deci dubla comisionare si dobanzi incasate la comisioane pentru a doua restructurare… Pe scurt,? in primul act aditional se prevede? a”comision unic in valoare de 0,05% calculat la soldul creditului existent la data actului aditional, respectiv suma lunara de de 6,62 CHF”. Se retine faptul ca in actul aditional in cauza, nu se prevede? nici valoarea totala a comisionului datorat si nici perioada de timp (numarul de luni) cat banca va incasa lunar comisionul de 6,62 CHF, ca si cum banca ar fi indreptatita sa incaseze acest comision la nesfarsit.
In al doilea act aditional incheiat dupa numai 5 luni, banca a schimbat atat procentul aplicat, percepand 1%, dar si procedeul, incluzand comisionul in valoarea creditului de rambursat, majorand astfel valoarea acestuia cu valoarea comisionului. Consecinta: a aplicat procentul de dobanda la valoarea creditului majorat, incasand astfel implicit dobanzi la comisioane. Ca urmare a cercetarilor, consumatorului i-au fost restituite sumele incasate eronat.
Executare silita?controversata
In alt caz s-a constatat ca la acordarea creditului unei familii, banca a luat in garantie un apartament din Constanta apartinand unui proprietar care in contractul de credit res?pectiv are calitatea de garant al creditului. La putine luni de la acordarea creditului, familia in cauza a inceput sa inregistreze restante la plata ratelor, restanta care in prezent este de circa 22.000 euro, pentru 1.144 zile intarziere.
Banca a trimis membrilor familiei respective 21 de notificari pentru perioada august 2009 – decembrie 2011, dar nu a trimis nicio notificare garantului, care conform contractului este si el raspunzator de rambursarea creditului. Dupa perioada respectiva, banca nu a mai trimis nici o notificare, nici catre beneficiarii creditului, nici catre garantul acestuia, pana la data de …

spot_imgspot_img