Cum sa vinzi o masina rulata rapid si la pretul dorit

Vanzatorul alege metoda? de tranzactionare, dar si nivelul pretului, in functie de cat de repede isi doreste sa vanda masina. Daca vrea sa vanda masina foarte repede, o solutie la indemana ar fi sa apeleze la a”trade-in”, adica la vanzarea acesteia catre un dealer specializat in cumpararea de masini rulate. Marele dezavantaj este ca pretul de vanzare catre dealer va fi mai mic decat cel din piata, in general cu? 1.000 euro sau chiar mai mult pentru o masina? care? costa? cateva mii de euro. Solutia este preferata de cei care vor sa plateasca la acel dealer diferenta pentru achizitionarea unei masini noi, caz in care si oferta de “trade-in” ar putea fi imbunatatita de dealerul respectiv.Totusi, majoritatea celor care isi vand masinile aleg sa puna anunturi pe site-urile de specialitate si stabilesc intalniri cu posibili cumparatori, persoane fizice. Si in acest caz, in care vanzatorul posteaza un anunt pe site, exista sanse mari sa vanda foarte repede masina daca pretul solicitat este sub media pietei pentru modelul respectiv si daca masina este bine intretinuta.Cum trebuie pregatita masina – detaliile aparent nesemnificative pot fi decisivePentru a facilita tranzactia masina trebuie sa fie ingrijita, fapt pentru care este recomandata o igienizare temeinica atat exterioara, dar si interioara (tapiterii, covorase, aspirare completa). Costurile tuturor operatiunilor pot ajunge la 100 de lei, insa dupa cosmetizare cresc considerabil sansele de a vinde masina.Pentru cei care vand masini mai scumpe, de peste 10-15.000 euro este recomandat “detailing -ul”, operatiune care presupune spalat profesional/chimic, polish vopsea si faruri. Costurile pot? depasi 200 euro, insa aspectul masinii se schimba enorm.Daca un bec de la faruri sau stopuri este ars, merita inlocuit. Pentru multi cumparatori un bec ars poate fi un semn ca proprietarul masinii a fost neglijent cu vehiculul sau ca instalatia electrica este defecta. Acelasi lucru este valabil si pentru diversii martori de bord. Conteaza mult si amanunte precum un stergator rupt, lipsa antenei sau un cheder stricat sau deteriorat.Este important? ca vanzatorii sa detina si sa arate celui interest buletinele de service anterioare cu informatii despre inspectii, revizii, schimb de ulei si numarul de kilometri rulati. In conditiile in care atat de multe masini din piata au o istorie incerta, acestea sunt o dovada? in plus de incredere. Daca masina are probleme tehnice usor de sesizat la un simplu test de drum, precum directie imprecisa, franare greoaie sau daca se aud zgomote ciudate, este bine ca vanzatorul sa incerce sa le rezolve inainte de intalnirea cu cei interesati de masina. Daca vorbim de o masina de peste 5.000 de euro, o investitie de cateva sute de euro in reparatii poate fi recuperata in momentul vanzarii, un cumparator fiind dispus sa plateasca mai mult pentru o masina care arata bine si se comporta bine la primul test.Pretul – gasirea unui echilibru intre minim si maximStabilirea pretului corect al masinii este un aspect esential.? Desi statisticile au aratat ca in ultimii ani pretul mediu al unei masini second-hand vanduta in Romania a scazut de la 5000 euro la circa 3500 euro, majoritatea vanzatorilor vor sa obtina un pret cat mai mare, ideal peste media categoriei respective. Varianta optima este atunci cand pretul este? realist: nici nu-i sperie pe cei care cauta masini, dar nici nu este prea mic, caz in care vanzatorul pierde bani, iar cumparatorul este suspicios. Cel mai bun punct de pornire pentru a stabili un pret realist este cautarea de anunturi cu masini similare pe Autovit.ro si observarea preturilor cerute de ceilalti vanzatori.Pornind de la pretul mediu in piata pentru modele similare, se mai pot face ajustari in functie de anumite dotari speciale ale vehiculului. Pretul va fi peste medie daca numarul de kilometri este mic, iar masina este in stare foarte buna.Vanzatorul trebuie sa-si ia o marja de negociere care, in general, la un model de volum, este de 500-1000 euro si sa tina cont si de aceasta marja in stabilirea pretului. Daca trec mai multe saptamani si? vanzatorul nu reuseste sa vanda masina, este clar ca pretul este prea mare si trebuie ajustat pentru a atrage cumparatori.Pretul este influentat si de timbrul de mediu: daca trebuie platit la revanzare, cumparatorul va insista ca pretul sa fie mai mic pentru a compensa plata timbrului, suma nefiind una neglijabila (cel mai adesea intre 500 si 1000 de euro pentru o masina de volum).O sursa de informare poate fi si un dealer care face buy-back, insa pretul oferit de acesta va fi probabil cu 15-20% mai mic decat cel pe care l-ar plati un client persoana fizica multumit de cum arata masina.Cei care detin masini de nisa, precum decapotabile, modele sport sau monovolum ar trebui sa fie mai rabdatori: masinile de volum precum Opel Astra, Volkswagen Golf sau Ford Fiesta se vand mai repede, cele de nisa isi gasesc mai greu cumparator, iar proprietarul trebuie sa fie dispus sa astepte mai mult sau sa coboare pretul pentru a facilita vanzarea. In cazul in care la un simplu drive-test potentialul cumparator sesizeaza existenta unor defecte mecanice (directie, frane) este de asteptat ca acesta sa ofere un pret cu mult mai mic sau sa renunte la achizitie.Pretul de vanzare va fi mai mic pentru masinile in care s-a fumat constant, dar si pentru cele in care tapiteria are pete de cafea, grasime etc, semn ca proprietarul nu a intretinut foarte bine masina.Cum sa arate anuntul: fotografiile NU trebuie sa ascunda aspectele negativeIn functie de anunt si de ce contine acesta, cumparatorul decide daca merita sa sune vanzatorul pentru a afla mai multe detalii si pentru a vedea masina. Textul trebuie sa contina cat mai multe informatii care sa raspunda la cat mai multe intrebari ale unui potential client. Daca anuntul raspunde la majoritatea intrebarilor, convorbirea telefonica ar putea fi doar despre mici detalii si despre stabilirea locului intalnirii, astfel ca si vanzatorul poate scuti timp. ?Trecerea numarului de kilometri in anunt, chiar daca este cu mult peste 100.000, este o dovada de sinceritate, la fel si mentionarea unor incidente in care masina a fost implicata.Specificarea VIN-ului (seria de sasiu) este de asemenea o dovada in plus de transparenta. Cu ajutorul acesteia, potentialul cumparator poate verifica daca autoturismul se regaseste in baza de masini? …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *