Cum vor partidele sa obtina voturi pentru Parlamentul European

Partidele de la Bucuresti au personalizat campania pentru Bruxelles in jurul unor “locomotive electoralea”: Victor Ponta (PSD), Crin Antonescu-Klaus Iohannis (PNL), Monica Macovei (PDL) sau Elena Udrea (PMP).
Strategia de a avea un singur personaj central sau doua in campanie apare la toate partidele parlamentare, pentru a-si mobiliza propriul electorat, in contextul in care se asteapta ca prezenta la euroalegerile din 25 mai sa fie scazuta. Pe langa personaje, partidele si-au fixat si cateva teme centrale: nationalismul si ima?ginea USL, in cazul PSD, realizarile eurodeputatilor in cazul PNL, lupta anticoruptie in cazul PDL si imaginea de partid nou, in cazul PMP.
PSD foloseste imaginea USL
Social-democratii s-au lansat in campania care a inceput pe 25 aprilie? cu doua teme: mesajul nationalist, cu tente folclorice si folosirea imaginii defunctei USL. Lansarea candidatilor PSD-UNPR-PC la alegerile pentru Parlamentul European a avut loc, sambata, la Romexpo, sub sloganul a”Mandri ca suntem romani”. Pe afise, instalate in mai multe orase din tara,? apar si explicatii legate de slogan, de genul. “Trimitem la Bruxelles oameni mandri ca sunt romani, care vor apara Romania”. Textele sunt dublate si de o decoratiune stilizata, care imita un brau traditional romanesc. In plus, militantii aliantei PSD-UNPR-PC pentru alegerile europarlamentare vor purta in campanie la mana o bratara cu un motiv traditional romanesc.
Principalul purtator de mesaj este premierul Victor Ponta, care apare fie singur, fie insotit de candidatii aliantei. De altfel, pentru PSD campania pentru euroalegeri este un test pentru candidatura lui Ponta la europarlamentare. Premierul a sustinut ca va intra in cursa pentru Cotroceni daca partidul i-o va cere: a”Daca considerati ca trebuie sa fiu candidat la presedintie, bineinteles ca voi fi”.
Mai mult, social-democratii au gasit o modalitate de a defila in spatele defunctei USL. Pe afise apare sloganul a”USL traieste” alaturi de a”Votati ?PSD-UNPR-PCa”. Strategia PSD este criticata de fostii parteneri din PNL.
a”Nu ma mira. Nu v-am spus ca fura? V-am spus ca fura si s-au si suparat. Acum discutam de chestiuni europene, astea nu-s chestiuni ca in Europa, astea sunt furturi de sorginte extraeuropeana”, a comentat liderul PNL, Crin Antonescu.
Tandemul PNL
In materialele de campanie a PNL, este promovata imaginea tandemului format din presedintele partidului, Crin Antonescu, si prim-vicepresedintele Klaus Iohannis. Crin Antonescu a ?recunoscut ca este in scadere in sondajele de opinie, in schimb primarul Sibiului are, in continuare, o imagine buna si liberalii incearca sa o foloseasca. Tandemul Antonescu presedinte, Iohannis premier ar urma sa fie folosit si in campania prezidentiala. Unul dintre sloganurile PNL este a”Eurocampioni la fapte”. Mesajele PNL invoca si realizari concrete ale candidatilor partidului – de exemplu adoptarea directivei referitoare la roaming, una din realizarile eurodeputatei Adina Valean. Liberalii au acum un mesaj de despartire neta de social-democrati, fostii parteneri de guvernare. Prese?din?tele PNL, Crin Antonescu, i-a trans?mis, premierului Victor Ponta mesajul: a”Ai sa-l regreti …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *