Dacia reduce din turatie. Renault vinde mult mai bine alte branduri

spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Doua modele noi de Dacia

Veniturile Renault SA, al treilea mare producator auto european, au crescut in primul trimestru din 2015 cu 14%, depasind estimarile analistilor, desi livrarile modelelor low-cost Dacia au incetinit, transmit MarketWatch, Bloomberg si Reuters.

Vanzarile brandului Renault au urcat in primele trei luni din acest an cu 11,8%, in timp ce livrarile Dacia au inregistrat un avans de 4,3%.
In perioada ianuarie-martie 2015, vanzarile au urcat la 9,39 miliarde euro (10,1 miliarde de dolari) de la 8,26 miliarde de euro in primele trei luni din 2014, in timp ce analistii se asteptau la 8,46 miliarde de euro. Aproape jumatate din majorarea veniturilor s-a datorat vanzarii de vehicule si componente pe care Renault le produce pentru alte companii auto, cum ar fi Daimler AG si Nissan Motor Co. Majorarea vanzarilor in Europa compensat evolutia mai slaba din Rusia si Brazilia.
Renault se asteapta la o evolutie mai buna a pietei auto europene in acest an, cand vanzarile ar urma sa creasca cu 5%, fata de un avans de 2% estimat anterior.
Compania si-a confirmat obiectivele din acest an, inclusiv o marja operationala mai ridicata decat in 2014.
Anul acesta Renault, care detine 43% din producatorul auto nipon Nissan, va introduce cinci noi vehicule in acest an, incepand cu noul minivan Renault Espace si SUV-ul Kadjar. Compania nu va renunta la planurile de expansiune pe pietele emergente si intentioneaza sa introduca un vehicul ultra low-cost in India anul acesta si sa inceapa sa construiasca masini in China de anul viitor.
Guvernul francez a finalizat saptamana aceasta controversata operatiune de majorare a participatiei detinute la Renault, de la 15,01% la 19,74%, pentru a-si asigura dublarea drepturilor de vot la Adunarea Generala a Actionarilor din 30 aprilie.
Holdingul de investitii APE a achizitionat de pe pe piata actiuni Renault, tranzactia fiind estimata la peste un miliard de euro.
Legislatia adoptata in timpul mandatului presedintelui Francois Hollande prevede dublarea drepturilor de vot ale actionarilor care detin de peste doi ani actiuni in companii franceze. Companiile pot anunta ca nu opteaza pentru asa-numita lege Florange, dar demersul trebuie sprijinit de doua treimi din actionari.
„Aceasta operatiune indica angajamentul Guvernului de a-si apara interesele ca actionar, asigurandu-si dublarea drepturilor de vot, si natura strategica a actiunilor detinute in aceasta mare companie industriala”, se arata in comunicatul APE.
Saptamana trecuta, Consiliul de Administratie al producatorului auto francez i-a cerut directorului general Carlos Ghosn sa pastreze actualul sistem de guvernanta care acorda un …

spot_img