Dacia, laudata in Financial Times. Vezi ce scrie cel mai prestigios cotidian de business din …

Financial Times, prestigiosul cotidian britanic, deschide azi coloana auto cu un articol dedicat marcii Dacia. Britanicii, citand si specialisti in domeniu, incearca sa analizeze secretul care sta in spatele succesului coplesitor pe care un brand low-cost, ca Dacia, il poate avea in vestul Europei.
“Dacia conduce asaltul masinilor de buget in Europa”,?se intituleaza articolul jurnalistilor de la Financial Times (FT). Publicatia aminteste despre faptul ca Dacia este cea mai bine vanduta marca auto low-cost din vestul Europei si ca Dacia contribuie foarte mult la vanzarile totale ale Renault in Europa.?
“O combinatie de inginerie low-cost, simpla, fara pretentii, destinata pietelor est-europene si clientilor din Vest care dispun de bugete reduse, a transformat Dacia in cel mai de succes brand auto de pe continent, dupa cresterile vanzarilor”, se arata in articolul FT.
“Este cel mai bun exemplu de masina creata pentru pietele emergente, care a fost introdusa si pe piete dezvoltate (UE) si care s-a dovedit a fi un real succes”, declara prof.?Jan-Benedict Steenkamp, autorul unui studiu despre marcile de pe pietele emergente care s-au extins in intreaga lume. ?
Dacia este laudata mai ales pentru modul in care face fata cu brio crizei si reuseste sa ajute mult mai puternicul brand Renault. In prima jumatate a lui 2013 Dacia a inregistrat, in UE, o crestere de 17,6% fata de perioada similara a anului trecut, spre deosebire de Renault care a consemnat o scadere de 10,4%, conform?datelor ACEA. De asemeni, potrivit FT, Dacia reprezinta circa 24% din vanzarile Renault in Europa de Vest.
Vezi si?Dacia implineste 45 de ani: Istoria celui mai puternic brand romanesc in IMAGINI
Dacia: margini ca ale producatorilor premium
Ceea ce conteaza cel mai mult la o masina de buget este valoarea, atat cea pentru consumator, cat si cea pentru producator, iar la acest capitol Dacia sta foarte bine. Intregul proces de productie este are costuri cat mai scazute, astfel ca Dacia reuseste sa obtina valoare cu o cheltuiala mica.?
Cu toate ca Renault nu ofera detalii cu privire la profitabilitatea marcii Dacia, marginile erau estimate anul trecut la circa 9%, in timp ce pentru Renault erau de -2%. Asta inseamna ca 90 lei cheltuiti pentru constructia unei Dacii aduceau in plus circa 10 lei, in timp ce acceasi suma cheltuita pentru un Renault, mai scotea din buzunar vreo 2 lei.
Britanicii de la FT dau exemple chiar de pe piata britanica, acolo unde Dacia a intrat puternic anul acesta. In timp ce Duster costa cam 9000 lire sterline, rivalii sai, construiti de producatori de volum, mai scot din buzunarul clientului inca vreo 4000 lire. FT remarca faptul ca Renault poate tine preturile joase pentru Dacia pentru datorita procesului de fabricatie. Astfel modelele marcii romanesti au parbrizul montat pe un plan cat mai vertical, pentru a fi diminuate costurile de productie.?
Dacia, lider pe un segment low-cost in crestere
FT aminteste de faptul ca segmentul masinilor de buget din europa a urcat de la 12%, cat avea in 2002, la 18%, in prezent. Cei care au …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *