FACIAS: Autoritatile romane nu au initiat niciun demers pentru despagubirea romanilor care detin autoturisme Volkswagen trucate

“(…) in Romania, desi numarul de masini dotate cu tehnici de manipulare a emisiilor depaseste cifra de 50.000 de unitati, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) nu a initiat niciun demers in ceea ce priveste sprijinirea consumatorilor romani. FACIAS este singura care a actionat in instanta institutiile statului pentru a le obliga sa ia masuri de sprijinire a consumatorilor romani si de reparare a efectelor asupra mediului. Prin aceasta actiune, FACIAS a solicitat justitiei sa oblige institutiile statului sa ia masuri pentru protectia consumatorilor si pentru protejarea mediului inconjurator”, precizeaza organizatia.
Reprezentantii FACIAS sustin ca, in Romania, inca nu a fost dat publicitatii raportul comisiei infiintate in urma cu un an, cu scopul de a investiga aceasta problema.
“De altfel, nu stim daca acest raport a fost finalizat, deoarece in raspunsurile primite de FACIAS acest raport a fost ca si inexistent. In concluzie, desi nu este parte la contractele dintre proprietarii de vehicule si dealerii Volkswagen si tinand cont ca au fost incalcate o serie de reglementari europene si nationale, statul prin institutiile sale abilitate trebuie sa vina in sprijinul clientilor Volkswagen. Nu in ultimul rand, se pot solicita fonduri pentru a compensa emisiile in exces ale motoarelor diesel si pentru a stimula comercializarea autoturismelor ecologice, asa cum s-a intamplat in SUA”, noteaza FACIAS.
Federatia subliniaza faptul ca in mai multe tari se iau masuri pentru combaterea prejudiciilor cauzate de grupul Volkswagen, scandalul emisiilor determinand controale asupra intregii industrii auto internationale si inspectii guvernamentale la nivel mondial.
In acest sens, organizatia precizeaza ca, in Irlanda, proprietarii de masini s-au constituit in grupuri si au demarat o serie de procese impotriva producatorului german, reclamand in special faptul ca acesta nu a furnizat suficiente dovezi si informatii proprietarilor.
De asemenea, Asociatia belgiana de protectie a consumatorilor Test-Achats a deschis actiuni colective impotriva grupului Volkswagen si a importatorului D”Ieteren Auto, cu scopul obtinerii de compensatii pentru prejudiciile aduse consumatorilor. Asociatia a decis sa sustina si cauzele individuale, tinand cont ca in Belgia actiunea colectiva este acceptata doar pentru vehiculele achizitionate dupa 1 septembrie 2014, data intrarii in vigoare a legii privind actiunile colective. In prezent, aproximativ 10.000 de consumatori belgieni au initiat o actiune colectiva prin intermediul Test-Achats, impotriva grupului Volkswagen.
In Franta, desi unele reclamatii impotriva Volkswagen au fost respinse, sute de clienti s-au constituit parte civila in procesele impotriva producatorului german, iar in Italia, Autoritatea pentru concurenta a amendat grupul auto german cu 5 milioane de euro. Amenda a fost aplicata din cauza faptului ca in reclame consumatorii au fost informati gresit cu privire la nivelul de poluare al vehiculelor diesel, informa, la vremea respectiva, agentia DPA, citata de AGERPRES.
La randul sau, Guvernul britanic a lansat un atac dur asupra Grupului Volkswagen pentru scandalul emisiilor trucate, atat pentru frauda initiala, cat si pentru eforturile ulterioare de a musamaliza efectele acesteia, precizand ca nu va tolera un astfel de tratament pentru consumatorii din Marea Britanie si ca proprietarii de vehicule trebuie sa fie recompensati pentru daunele create.
Conform sursei citate, in Spania, justitia s-a autosesizat, iar in luna iulie a acestui an a fost prezentat un rechizitoriu privind posibila infractiune de frauda derulata chiar pe teritoriul tarii, in fabricile locale (Catalonia si Navarra), unde sunt produse autoturisme Volkswagen, actiune ce ar aduce prejudicii atat consumatorilor, cat si angajatilor spanioli.
In SUA, in urma acordului de despagubire aprobat de instantele …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *