GALERIE FOTO Trenul de Dragon, o fantoma care inconjoara Bucurestiul. Pus la ore potrivite si cu o frecventa sporita, ar putea decongestiona traficul din nordul Capitalei

Singurul tren urban din Romania, care leaga Gara de Nord de Gara Obor din Bucuresti, trecand pe la Dragonul Rosu, circula mai mult gol. In alte capitale europene, transportul feroviar este solutia pentru descongestionarea traficului.
Inainte de ora cinci dimineata, Gara de Nord este aproape pustie si nici temperatura nu este tocmai prietenoasa in aceasta perioada a anului, asa ca putinii calatori trec zgribuliti si in viteza.
La linia 9 este garata, gata de plecare, o garnitura formata dintr-o locomotiva si doua vagoane etajate. Este Trenul de Dragon, asa cum ii spune lumea, adica garnitura care ajunge in Gara Obor, trecand pe la Halta Pantelimon Sud, construita special in urma cu cativa ani pentru complexul comercial Dragonul Rosu.
Pentru a ajunge la linia de unde pleaca, trebuie ori sa fii un obisnuit al trenului, ori sa intrebi la Biroul de Informatii, pentru ca de pe tabela Plecari nu te lamuresti nicicum. Si asta pentru ca pe tabela sunt afisate numarul trenului, ora de plecare si linia, dar nu si destinatia.
In fine, ajungi la tren si te astepti sa vezi agitatie, oameni cu papornitele pregatite pentru a face shopping de chinezarii de la complexul comercial din estul Bucurestiului. Nici vorba. Pe peron sunt doar nasul si impiegatul de miscare, iar in vagoane abia daca se urca cinci calatori zgribuliti.
Ce-i drept, in vagon e cald, iar musteriii, pesemne obisnuiti ai acestui traseu, se duc la etaj, unde temperatura este si mai ridicata.
Doar opt minute de la Gara de Nord la Gara Baneasa
La ora 4.45, fara nicio intarziere fata de Mersul Trenurilor, garnitura se pune in miscare si prinde viteza (linia este modernizata, facand parte din Magistrala 800 Bucuresti-Constanta). Dupa numai opt minute (nici cu masina personala si nici chiar in zori nu reusesti sa scoti un timp atat de bun), urmeaza prima oprire, la Gara Baneasa.
In mod normal, aici ar fi coborat foarte multi oameni, avand in vedere ca zona este intesata de cladiri de birouri si nu exista metrou, dar, ce sa vezi?, niciun corporatist nu incepe programul la cinci dimineata.
Trenul porneste din nou, prinde peste 100 km/ora si peste 11 minute ajunge tocmai in halta Pantelimon, in orasul ilfovean cu acelasi nume. Cu ani in urma, atunci cand a fost introdus in circulatie, Trenul de Dragon era, de fapt, un automotor electric, asa ca oprirea de la Pantelimon nu dura mai mult de cinci minute, cate ii erau necesare mecanicului sa se mute dintr-un capat in altul.
Tren clasic, in loc de automotor
Cum intre timp a avut loc un megascandal privind prezenta azbestului in constructia automotoarelor cu pricina, cumparate la mana a doua din Franta, cele mai multe au fost retrase din circulatie. Asa ca acum este vorba de o garnitura clasica, iar la Pantelimon trebuie schimbata locomotiva dintr-un capat in altul al trenului, operatiune care dureaza mai mult de un sfert de ora (17 minute).
Si de aici trenul ar putea avea musterii – navetisti -, dar cum ceasul nu arata nici cinci si jumatate nu se urca decat trei femei care, pesemne, isi incep programul foarte devreme in Bucuresti.
Ca nu e o ora tocmai potrivita o recunoaste si nasul: “Cine sa mearga, dom”le, cu trenul la ora asta?”.
Dupa plecare, trenul opreste din nou, la interval de patru minute, in halta Pantelimon Sud, la Dragonul Rosu, iar apoi, la 5.41 (aici linia nu mai este modernizata), ajunge in Gara Obor. De aici, vagoanele intra in compunerea trenului Regio (personal) care la ora 6.25 pleaca la Constanta.
De altfel, acesta este si motivul orei nepotrivite la care pleaca din Gara de Nord. Cum CFR Calatori duce o lipsa acuta de vagoane si automotoare, e aproape imposibil sa blochezi unele dintre …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *