Gruia Stoica: „Avem nevoie de o prelungire prin Hotarare de Guvern”

spot_img
spot_img

Știri din aceeași categorie

DISTRIBUIE!

Proprietarul GFR a spus ca a facut chiar astazi o noua cerere de desecretizare a contractului de privatizare, adresata ministrului Manescu, „pentru a se vedea ca nu am fost favorizati in niciun fel”.
„Avem nevoie de o Hotarare de Guvern pentru prelungirea termenului de plata, astfel incat Consiliul Concurentei sa isi dea avizul. La ora 15 ne vom intalni cu cei din Comisia de privazizare si dupa aceea va voi spune exact ce obligatii a respectat sau nu statul roman”, a precizat Gruia Stoica.
Potrivit lui Gruia Stoica, nu se pune problema ca GFR sa nu aiba restul de 172 milioane de euro pentru achizitia pachetului majoritar la CFR Marfa.
„Partenerii mei si cu mine suntem pregatiti sa punem banii pe masa. Insa chiar daca dam acesti bani, nu pot sa devin proprietar decat dupa ce Consiliului Concurentei isi da avizul. Transferul de proprietarul nu se poate face fara avizul Consiliului Concurentei”.
Omul de afaceri a precizat ca nu se poate vorbi de un monopol dupa preluarea CFR Marfa de catre principalul competitor din piata deoarece piata de referinta la care trebuie sa ne raportam nu este transportul pe calea ferata, ci transportul de marfa in general, unde intra si transportatorii auto.
„Vorbim de total volum transportat, nu ne referim doar la calea ferata. Transportatorii de pe auto au un volum de 220 mil. tone, iar pe calea ferata sunt doar 50 mil. tone”, a explicat Stoica.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a afirmat, vineri, ca privatizarea CFR Marfa va esua daca omul de afaceri Gruia Stoica nu plateste diferenta de 170 milioane de euro pentru achizitia companiei feroviare pana luni, 14 octombrie 2013.

In urma discutiilor de vineri purtate intre patronul GFR si Comisia de privatizare din Ministerul Transporturilor, Gruia Stoica a acuza statul roman ca nu si-a indeplinit inca toate obligatiile asumate prin contractul de privatizare al CFR Marfa, ceea ce ar urma sa conduca la esecul acestui proces. GFR a cerut totodata desecretizarea contractului de privatizare.
„GFR considera ca in acest moment, comisia de privatizare invoca termenul de obtinere a avizului din partea Consiliului Concurentei drept motiv pentru un anticipat esec al tranzactiei, pentru a ascunde faptul ca in mod flagrant nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin. Mai mult, modul in care membrii Comisiei de Privatizare au inteles sa-si indeplineasca responsabilitatile este o dezamagire pentru un investitor care a intrat in aceasta licitatie cu seriozitate si profesionalism si cu dorinta de a investi intr-o companie cheie pentru economia romaneasca”, se spune intr-un comunicat transmis de GFR.
In data de 11 octombrie, GFR a anuntat ca a platit 30 de milioane de euro pentru achizitia CFR Marfa si va achita diferenta pana la 202 milioane de euro, ulterior avizului Consiliului Concurentei, respectiv in 45 de zile de la primirea documentatiei complete.
Ministrul transporturilor a solicitat duminica, atat secretarului de stat din MT Cristian Ghibu, presedinte al comisiei de privatizare a companiei, cat si consultantilor Deloitte si Musat si Asociatii, sa transmita, in cursul zilei de luni, un punct de vedere privind evolutia si pasii urmatori in procesul de privatizare a companiei feroviare.
„Este datoria domnului Ghibu ca, impreuna cu consultantii, sa gestioneze acest proces de privatizare in favoarea statului roman, care l-a investit cu aceasta responsabilitate, inca din februarie 2013, atunci cand a fost numit la conducerea comisiei de privatizare si mai tarziu in septembrie 2013, cand a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. Inca de la debutul mandatului de ministru, i-am cerut domnului secretar de stat Ghibu sa se concentreze pe ducerea la bun sfarsit a procesului de privatizare”, a mentionat Manescu intr-un comunicat remis duminica.
In luna iunie, GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.Contractul a fost semnat la inceputul lunii septembrie, Gruia Stoica declarand atunci ca banii vor fi platiti dupa ce Consiliul Concurentei va emite o decizie privind tranzactia.GFR a depus in urma cu aproximativ doua saptamani la Consiliul Concurentei notificarea privind achizitia a 51% din CFR Marfa. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate in tranzactie si piata de profil.Presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, a declarat recent pentru Mediafax ca o analiza obisnuita dureaza maxim 45 de zile daca notificarea este completa, iar in cazul unei analize mai complicate, termenul legal este de maxim 5 luni.El a adaugat ca institutia pe care o conduce a solicitat GFR unele completari cu termen de primire in 20 de zile, iar din experienta Consiliului, dupa ce notificarea este completa, o analiza dureaza circa o luna.CFR Marfa este cea mai mare companie de profil din Romania, iar GFR principalul …

spot_imgspot_img